tisdag 28 december 2010

Double dressing från OBH Nordica och nyårsplaner...

































Den här olje- och vinägersprayflaska köpte sambon till sig själv/oss i julklapp. Perfekt att själv kunna ställa in hur mycket olja resp vinäger man vill ha när man sprayar på maten och sen gillar jag att det är snygg design på flaskan så att den gör sig bra på köksbänken som prydnad...

Julhelgen har precis tagit slut och nyårsafton närmar sig snabbt, idag har vi inhandlat den mesta av maten vi ska ha till vårt nyårsfirande. Vi ska träffas 12 personer här hemma hos oss så vi står för varmrätten i år och jag kan avslöja att det blir rådjursfilé som står på menyn. Vad våra goda vänner hittat på till förrätt och efterrätt vet jag ännu inte utan det blir en spännande överraskning på självaste nyårskvällen. Håller nu alla tummar för att jag ska bli frisk, är förbaskat trött på denna sega och envetna förkylning som helt enkelt inte ger sig, och att inget oförutsett händer detta nyår. Minns med olust förra årets dygn på hjärtintensiven där sambon låg inlagd efter att vi fått åka in på natten till nyårsafton. Allt gick som väl är bra, men det är något jag inte vill vara med om igen. Är positivt överraskad över hur uppföljningen fungerat för sambons del, kan vara värt att nämnas med tanke på att jag inte haft lika lätt för att få den hjälp jag behövt och skrivit en hel del om det och inte alltid i så positiva ordalag, så en eloge till sjukvården som gjort ett bra jobb och för att kommunikationen mellan sjukhuset och vårdcentralen fungerat helt utan anmärkning.

Ikväll blir det årskrönikan från OS på tv:n och tidig sänggång för min del. Önskar er en mysig tisdagkväll!

Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Gud så fort ett år går! Tänk att det är så länge sen din sambo fick
åka in, minns det som igår! Skönt att alla uppföljningar varit bra, det är ju så det ska vara. Hjärtat går dock ofta före annat....rankas högre...vet jag som har hjärtfel.

Spännande med nyårsmenyn. Jag fick precis i uppdrag att ordna dessert till 12 vuxna och 2 barn, men tror jag vet vad jag ska göra!

KRaaaM

Anne-Lie sa...

Vilken praktisk och snygg sak!

Hoppas att du kryar på dig snart, man blir så trött när det aldrig tar slut!

Ha det så gott!

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
En sån spray har maken också sneglat på men ej köpt ännu.
Hoppas att du kryar på dig i veckan så att du orkar med att fixa allt inför nyår.
Ta hand om dig!
Kram Lotta

Jenny sa...

Hej Bella!
God fortsättning!
Har det redan gått ett år sedan din sambo fick åka in till sjukhuset..vad tiden går snabbt!

Det låter roligt med er nyårsfest!
Vi ska åka upp till Strömstad och fira med syrran och hennes familj, sedan kommer det några till från hennes sambos släkt. Vi funderar på att göra helstekt fläskfile o potatisgratäng, en klassiker:)

Den där sprayflaskan verkar fiffig, såg den på reklamen.

Hoppas du kryar på dig och att ni får en riktigt trevlig nyår!

Kraam Jenny

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Tack för dina rara ord inne hos mig Bella!

Till nyår blir det också middag med vänner. Jag börjar ännu en gång få tillbaks mina nyårskänslor. Förr var det min favorithögtid men var med om något så tragiskt som att mista den person som stått mig närmast hela livet, min mammafigur i samband med ett nytt år för inte så längesen...

Skönt att höra att din sambo fått bra hjälp! Ger en lite förtroende för sjukvården iaf...

Krya på dig nu!!! KRAM!!

Julia sa...

Hej fina Bella!
Hugo mår redan bättre idag, vilket är jätte skönt. Dock är han förkyld och hostar men bättre det än magsjuk.

Har hört mycket gott om den där spray flaskan, kanske borde jag köpa en jag med :)

Tiden går verkligen fort, längtar också otroligt mycket till våren. Känns skönt att snart vara inne på 2011!! Hoppas ni får en fin nyårsafton, själv ska jag jobba 15-21.30 den dagen, men 2 timmar hinner jag spendera med familjen iallafall.

KRAM till dig

millandante sa...

Usch, kommer ihåg när jag läste dina rader om förra nyårsaftonen... Hoppas nu att ni får DUBBEL glädje detta år!!

Tack för ett fint bloggår Bella, det är alltid trevligt och tänkvärt att titta in till dig!!!
STOR KRAM och gott nytt år!