tisdag 19 november 2013

Vacker novemberhimmel...


Himlen var vackert färgsprakande i eftermiddags när solen gick ner bakom grannhusen...
 
Tyvärr kan jag inte säga att jag själv är lika färgsprakande för tillfälle, snarare gråtrist och det är ett blekt, trött och nästan genomskinlig ansikte som möter mig i spegeln på morgonen. Sol skulle behövas på min nuna och lite positiva inslag i vardagen är välkommet. Sista veckorna har det inte blivit mycket mer än jobb och det nödvändigaste. Jag har de senaste åren försökt att vid ett tillfälle i veckan göra något trevligt som en fika med en vän för att orka med min livssituation med ständig trötthet och värk. Jag behöver de positiva inslagen, en utflykt med sambon, energin ifrån vännernas barn och pratstunderna med vännerna för att fylla på feel good-kontot och det hjälper till att hålla humöret uppe och ger ork till att hantera att livet är begränsat.
 
Jag är väl medveten om att livet ser ut så här för de flesta, att tid och ork inte räcker till för allt man vill och att vi alla får prioritera och välja bort saker, men det gör ju inte att behovet av de energigivande stunderna blir mindre.
 
Hoppas din dag varit bra!
 
Kramar Bella

8 kommentarer:

Kia sa...

Lovely! Imorse var himlen knallröd så vackert. Måste börja ta med kameran på morgonen...om jag kommer ihåg. :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Postadress Torslanda sa...

Så vackert!!! Ja, det är mkt vardag hela veckorna .. viktigt att fylla på med feelgood.

Majken sa...

Hoppas du orkar tröffa ngn vän och tanka energi :-)

Underbar himmel :-)
Kram

Nazima sa...

Underbart vackert!
Håller med, mitt i vardagsträsket och det är viktigt med lite guldkant och trevligheter att fylla på med.
Kramar till dig, vännen!

cecce sa...

Vi får planera in en gofika och snacka lite skit:-))


Kram cecce

cecce sa...

Hahaha…nu skrev jag helt tokigt. Tror jag bör gå och lägga mig istället för att sitta här vid datorn. Trodde jag kommenterade på Christels (en vän som bor i närheten) blogg. Förlåt…

Men jag tar gärna en gofika med dig med! Hade varit riktigt trevligt:-)

Kram Cecce

Maria - Wikers Liv sa...

Hej där, kul att du hälsade på "tillbaka", hos mig och tack för dina stora ord om vårt vardagsrum! =)
Det låter vettigt och klokt att ha en dag i veckan, där man gör något roligt. Själv försöker jag skapa i min lilla ateljé här hemma en gång i veckan. Fungerar inte alltid men… ;)
Det är så sant det du skriver att det är otroligt viktigt att göra saker som man mår bra av , som ger energi. Jag är likadan, försöker stanna upp och fånga stunder här och där, försöker se det vackra och positiva i det lilla även i vardagen.
Ha det gott, och du… vilken otroligt vacker bild!!!
Kram /Maria
P.s ser att du läser "Home to Tiny", hon lider ju också av kronisk värk och är en riktig energigivare med sin positiva blogg :)

Anne-Lie sa...

Ja det är mörkt o trist nu, ibland känns det som man skulle behöva sova dygnet runt. Trött o svart under ögonen,allmänt risig. Men vi går mot ljusare tider som skönt är! Ha det så gott!
Anne-Lie