lördag 16 november 2013

Julens goda...

 
Beställ Julens Goda här...

Tror inte jag har bakat sen min 35-års dag i somras, tid, ork och lust har inte funnits, men nu ikväll kom viljan tillbaka, helt plötsligt kom det över mig, måste ha att göra med julen som närmar sig. Började leta efter recept på nätet och såg att man kan beställa Mildas receptsamling Julens Goda gratis och i den finns recept på kladdkaka "Rockyroad" och pepparkakssmakande smulpaj med äpple och vaniljvisp som jag tänkte prova.
 
För några år sedan tävlade jag o sambon mot min bror och hans tjej om vem som kunde bygga det finaste pepparkakshuset, kanske skulle ta upp den tävlingen :) Här finns mallar till inte bara pepparkakshus utan även bl a robotar, karuseller och en djungel för den kreative.
 
NU: Så mycket bättre!
 
Kramar Bella 

8 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Å, så gott! Jag blir jättesugen nu Bella. Vår ugn är så besvärlig men jag måste ju baka lite jag med. Lussebullar är en favvis!

KRAM, ha en fortsatt fin helg


Lotta

Nazima sa...

Tusen tack för tipset, Bella! Jag belv väldans sugen på att julbaka jag med, får nog bli det snart så man har lite i frysen inför 1:a advent.
Kramar och ha en fin söndag!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Blir också sugen på att baka, lussebullar är ju så gott. Vilken rolig tävling :)
Önskar dig en fin söndagkväll.
Kram Pia

Postadress Torslanda sa...

Nu börjar det snart - allt härligt julbak!

Kia sa...

Dags att börja baka snart. Fiffiga pepparkaks former du hittat på ikea. Bra om man vi göra det snabbt! :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Majken sa...

Kul att baklustan kom tillbaka :-)
Det är så gott med hembakat :-)

Vad gillade du lördagens prog?
Jag är ruggigt imponerad av Agnes :-)

Sovgott
Kram

Home2tiny sa...

Härligt att baklusten är tillbaka. För mig har alltid bakandet varit en avkoppling o att jag fokusera på något annat än det onda, så idag blir det pepparkaksbak här hemma. Kramisar Tina

Maria - Wikers Liv sa...

Åh, så gott det ser ut!
Nu blev jag också sugen på att baka ;)
Hittade hit via någon annans blogglista ;) Har tittat runt lite, vilken fin blogg du har! Härlig blandning!
Kram/Maria