fredag 15 november 2013

IKEA-Nyheter...

 
Nu tycker jag charmen med att baka pepparkakor är att göra det i lugn och ro till tonerna av julmusik, men har man lite bråttom eller vill göra det enkelt för sig kan man köpa den här rullen som gör pepparkakor i olika former, snökul kakmått för 39 kr...
 
 
Batteridrivna prismor med ledljus, något för nyårsdukningen kanske el vackra att dekorera med lite varstans, 49 kr för 3 st...
 
Fredagkväll och självklart tittar vi på fotbollen, heja Sverige!! Två vassa målchanser för Sverige i matchstarten och vi får hoppas att det fortsätter så och att bollen sitter i mål snart för svenskarna och att portugiserna med Ronaldo i spetsen inte har sin bästa dag.
 
Det är jobbhelg för sambon så jag har lite eget planerat bl a ett besök på IKEA för att köpa en önskad födelsedagspresent till mamma. Får dock se vad mycket jag orkar, har något skräp i kroppen, ont i halsen och är hängig, men hoppas att arbetskompisarna som var hemma från jobbet idag inte smittat mig utan en lugn kväll hemma i soffan och en god natts sömn kan mota bort det onda.
 
Kakmått och prismor har inte min mor önskat sig, men såg nyheterna och tyckte de var lite kul.
 
Önskar dig en trevlig helg!!
 
Kramar Bella

5 kommentarer:

RockBabe sa...

Åh, vill ha! Både prismor och kakmått!

Önskar dig en fenomenalfantastisk helg!

You Rock!!!

Postadress Torslanda sa...

Perfekt att ha på slutet, när degen aldrig verkar ta slut ....hihi ... tack för tipset! Perfekt!

Villa Ell sa...

Här hemma både vi köper färdiga pepparkakor och bakar egna...

Hoppas du känner dig bättre
Trevlig helg
Kram Sandra

A House With A View sa...

Men vilken häftig grej att baka med :) Ja varför inte, verkar ju riktigt praktiskt :) Och de prismorna skulle jag gärna vilja ha - superfint att duka med dem! Tack för tipset!

Hoppas du känner dig bättre snart!

Många kramar aka

Berså sa...

Ja, man kanske skulle slå till på en kavel...:) kul idé!
Ha en riktigt trevlig helg!