lördag 23 november 2013

Men bara om min älskade väntar...


 
När jag såg att Ulf Dageby skulle var med i Så mycket bättre var min första tanke att hoppas någon av de andra artisterna väljer att framföra Men bara om min älskade väntade som är en av mina absoluta favoritlåtar sen jag hörde den för första gången i en bil på väg från Borås till Linköping tillsammans med vänner för att se Lars Winnerbäck fira sin 30-års dag med en konsert i Cloetta Center med gästartister som Håkan Hellström och Thåström. På skivan i bilen med blandade låtar av olika artister var det Nationalteatern som stack ut och jag blev både förvånad och glad när vi några timmar senare under konserten hör introtonerna till låten och även om Titiyo gjorde en fin tolkning som blir bättre vid andra lyssningen slår den inte Winnerbäcks version tillsammans med Thåström. Självklart gjorde den galna stämningen under konserten där 8 000 fans tokgillade allt som framfördes sitt till, men bra var det och sen den höstkvällen är låten en favorit för både mig och sambon som liksom jag gillade den från första gången jag spelade låten för honom.
 
Kramar Bella

2 kommentarer:

Majken sa...

Jag tycker som du, att din version ör den bästa :-)

Kram

Home2tiny sa...

Har inte hört den alls tidigare o tyckte Titiyos tolkning var superbra. Ha en mysig kväll. Kramisar Tina