söndag 24 november 2013

Lussebak och nu är det tänt...

 
Årets lussebak avklarades idag och rädd för att upprepa förra årets misstag att ha i för mycket mjöl som gjorde kusarna torra hade jag nog i aningen för lite i år för jisses vilken bångstyrig deg jag fick till, inte lätt att baka ut och utseendet blev därefter, men smaken var okej...
 
 
Om en vecka är det första advent och ett säkert tecken på att vi närmar oss mysigaste tiden på året är att belysningen inne i stan tänds. I fredags morse möttes jag av lysande träd och girlanger över gatan, nu är det bara lite snö som fattas på marken även inne i stan för att hitta stämningen, här hemma har vi ett tunt lager med vitt som lyser upp i novembermörkret...
 
Kalas för mamma i lördags, lussekattsbak och tjuvstart av adventspyntningen på övervåningen och i källaren idag, så har min helg sett ut. Tyvärr blev en fikastund med goda vänner idag inställd som jag såg fram emot, men så är det ibland och det kommer nya chanser.
 
Hur har din helg varit?
 
Kramar Bella

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

min helg har varit toppen, underbart god middag, 3-rätters hos goda vänner igår, och idag har jag gjort fint här hemma, med advent pysslande..

tack för att få läsa din blogg :)

Nazima sa...

De lussekatterna såg för goda ut,tack för tipset med pärlsocker på, det ska jag ha på nästa gång vi bakar lussekatter (har bakat en omgång saffranssnäckor men lussekatter får det bli ochså!).
Här blev det ochså lite adventspyntande, så mysigt med lite mer ljus nu. Annars har helgen varit bra, ridskola och barnteater för skrottarna och räk/laxbakelse med ett glas vitt till mig och C framför Så mycket bättre på kvällen....
Kramar

Majken sa...

Vi har oxå ett tunnt tunnt puder med snö hör på "höjden". Bor vid sjukhuset. Men åker man ner mot stan eller som vi till stugan i lördags så är det barmark...

Har haft. En ok helg. Fredag var jag lite "dum" som ägnade ngr timmar på köpcentrat med en kompis samtidigt som jag var ensam om Zingowalksen samt skulle agera chaufför t u-valla på kvällen, sen hem, till Åsaka & sedan Vbg. Landade hemma vid 23 utan att ha vilat sen 15 så då förstår du att jag var lite sliten på lördagen... trotsade det med stugtitt, handling. & sen var kroppen sliten & svullen som en köttbulle... tur det finns vattendrivande...
Idag har jag tagit det lugnt, själv i. Hemmets vrå.... behövligt :-)
Jagtänkte börja pynta lite i slutet av veckan. :-)

Vad mysigt med lussebullsbak :-)
Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Jag hann också med lussebullsbak i helgen, brukar normalt sett vänta tills Lucia med det, men sonen tjatade så hemskt i veckan att jag gav vika ;)Lite pynt ska jag nog också få till i veckan, hämatade iaf in julkartong nr 1 i helgen ;)

Kram Ullis

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint med julbelysningen - har inte varit åt det hållet och tittat ännu.
Lussekatterna är ju jättevackra och säkert minst lika goda!
Helgen har varit fantastiskt fin och solig och härlig.
Agneta kram

Postadress Torslanda sa...

Åh så mysigt Nu villjag också baka lussekatter. Köpte hem jäst idag. Steg 1. Ha en fin kväll

Therese sa...

Så gott det såg ut! Jag måste ta och baka lussebullar sen får jag byta ut det mot mat ;) godare med lussebullar än mat.