tisdag 26 november 2013

Pralinkit och adventspynt...

 
Nu ska här bakas praliner!!
 
I lördags var jag inne på Ica Maxi och hittade ett pralinkit med silikonformar, sprits, slickepott med termometer i och en hel bok med recept och tips till pralinbaket för 249 kr. Slickepotten har jag redan använt när jag bakade lussekatter i helgen, vilken bra grej så enkelt det blev att hålla koll på gradantalet. Tycker alltid det är så svårt att känna med fingret om det är fingervarmt och till pralinbaket kommer den bli toppen.
 
Nästan allt adventspynt är nu framtaget, har lite kvar, men delar upp det och tar lite i taget så orkar kroppen med bättre. Mysigt är det och jag bara älskar den här tiden på året. Skrev en lista igår på det som ska hinnas med innan jul och det känns som de lediga dagarna inte riktigt räcker till för allt jag vill göra, men det jag vill göra är mer än vad jag måste göra och eftersom det är så kul att baka julgodis och pyssla så får det bli planering så även det hinns med utan att stressa som en tok för att bli klar till jul utan istället hinna njuta av årets mysigaste månad!
 
Kramar Bella

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter jättespännande med praliner men jag skulle nog inte klara av det, det skulle bli kladdigt och det där med temperaturen som du skriver om. T o m när jag bakar har jag lite problem och det är säkert inte lika känsligt som praliner, men praliner är säkert jättekul att göra!
Agneta kram

Majken sa...

Vad roligt att gra praliner :-)
Vilket köckt pralinkitt!

Ja, bra att man delar updet lite pöompl och inte gör allt på en gång...

Jag har inte plockat fram ngt pynt än... men börjar nog på torsdag :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Ann-Louise sa...

Hej vännen!
Så du gillar december så mycket att det är årets bästa månad :-)) Härligt att få pyssla,baka och mysa då! Själv fryser jag mest haha och gillar vårsommar bäst!

Vilken smart slev! Och den där pepparkaksrullformen var ju innovation och kul! Smidigt om det funkar. Här blir det mindre och mindre fixat kring julen eftersom barnen är stora nu. Men "det vanliga" vill man ju ha!

Önskar dig en fin 1:a advent!

Kram