måndag 30 april 2012

Vårrustning och premiärgrill...


Dagen som sambon längtat efter hela vintern var idag äntligen här...


Vårrustningen av båten är påbörjad, motorn är genomgången och provstartad, en vattenpump är lagad mm 


Nu återstår målning av botten och drev, vaxning, polering och städning invändigt innan vi kan sjösätta vår lilla pärla och välkomna en efterlängtad båtsäsong!!


Efter lite velande fram och tillbaka bestämde vi oss precis för att inte åka och titta på någon majbrasa i år, klockan är helt enkelt för mycket nu efter årets premiärgrillning, där sambon gjorde vår alldeles egna brasa :)

Valborgsmässoaftonskvällen är här och arbetsdagen avslutad för min del. Sambon har varit ledig och börjat vårrusta båten, ganska passande med tanke på att vi just idag sjunger in och välkomnar våren. Solen har haft lite svårt att ta sig igenom molnbanken här på Västkusten idag så det blir till att äta vårt grillade kött inne ikväll, men ska man tro väderleksrapporten väntar en härligt varm och solig majdag imorgon. Det ser jag fram emot och efter en helg där mina händer fick jobba med pensel och sprayflaska har jag inte oväntat ganska ont idag så imorgon får jag ta det lungt med dem och tänkte ägna min lediga dag åt att åka till ett par handelsträdgårdar och leta lite inspiration och förmodligen hitta en hel massa fina växter som jag vill köpa med mig hem. 

Nu hoppas jag att ni får en riktigt trevlig Valborgsmässoafton!!

Kramar Bella 

2 kommentarer:

Majken sa...

Å visst stämde väderleksrapporten... Vilken UNDERBAR dag vi fick idag :-)

Vi grillade oxå igår, men det var ok att sitta ute med tröja på.. Idag har jag solbränt mig ;-)

Härligt att få ordning på båten :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Kia sa...

Härligt att fixa med båten!! Jag längtar tills vi skaffa segelbåt igen. Så skönt att glida runt med.

Ha en toppen dag!
kram Kia