söndag 29 april 2012

Dagens projekt - återställning av gräsmatta...


Tar man hem grävmaskiner som förstör grannens gräsmatta får man återställa den...



Det har sambon gjort idag då han fyllt igen alla hål och sått nytt gräs...


Och när han ändå var igång passade han på att göra det även på vår egen tomt nedan för altanen där vi tog bort en massa sten förra året och det gräs vi sådde då tog sig inte överallt...


Vår lilla pärla står nu på uppfarten och väntar på att få bli vårrustad imorgon och som ni ser har gräsmattan på framsidan av huset också fått omsorg idag. Förutom att ojämnheter efter grävmaskiner även här jämnats ut och nya gräsfrön spridits ut har sambon även gödslat hela gräsmattan i ett försök att få bort en del mossa... Vi läste på nätet att trädgårsexperter rekommenderar det så nu hoppas vi på det bästa...


Jag har fortsatt att måla idag, jag håller på med bänken ni skymtar på bilden och så har fler krukor sprayats svarta...


Svart blev det, nu är det bara innehållet som ska bytas ut till en något friskare växt och så ser jag att maskeringstejpen fortfarande sitter kvar...

Hoppas Ni haft en riktigt bra helg och att Ni fått njuta av det underbara vårvädret!!

Kramar Bella 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ni ligger i! Själv fick jag inte mkt gjort i dag.. Men i morgon är en ny dag, Kram från Erica

Kia sa...

Helgen bjöd på riktigt bra väder. Himla skönt och ni hann med en hel del ser jag. Jag hann med en del själv, plantera och grävde, slipa m.m.

Ha en toppen dag!
Kram Kia