söndag 29 april 2012

Lördagspyssel och trevligt besök...


Vår, sol och lördagsledigt - härligt!! Vi satt ute på trappan igår och fikade nybakta "ful"-bullar (ni vet de där som inte blev så fina så man passar på att äta upp dem när man inte har gäster) och kantbitarna från kärleksmums...


Trädgårdmöblerna är ute, oljade och på plats på altanen som förhoppningsvis ska få ett nytt tak i sommar och när jag ser fotot blir jag påmind om att sims-skivorna (stavas det så) också ska på plats... 


Senare kom den här sköna tjejen på besök med sin familj för en trevlig kvällsfika! Här skymtar ni också en av krukorna jag spraymålade svarta igår, det var blåa tidigare och kvar från de gamla ägarna. Huset hade ju som bekant blåa fönster, gavlar, husgrund och skorsten innan vi målade om och eftersom det inte var något fel på krukorna så gick jag lös med färgflaskan...


Vi fick mer trevlig besök då familjen T kom förbi och gjorde oss sällskap och man kan inte bli annat än glad när den här lilla soltrålen hälsar på...


Tjejerna matade fiskarna och försökte fånga in plastankan Purre som tog sig en dusch vid pumpen...


Förutom bus med de stora tjejerna blev det mys med lillasyster A, goaste tjejen!!

Kramar Bella 

1 kommentar:

Rosie sa...

Skön helg du verkar ha haft och gott fika ser det ut som. Kärleksmums är mina favoriter, jag är värdelös på att baka men chokladkladdkaka kan jag och kanske ska ge mig på Kärleksmums en dag, kan ju inte vara så svårt?:)
Kram!