onsdag 25 april 2012

The Girl...



Charlotte Perrellis nya parfym The Girl hamnade lite överraskande på min önskelista idag när jag var inne på Kicks...

Min parfymhylla börjar eka tom och behöver fyllas på. Jag tycker inte det är helt enkelt att hitta rätt i djungeln av alla dofter, tidigare har jag nästan alltid hittat parfymer jag gillat genom tips av vänner och arbetskompisar och haft lite olika hemma att variera med, men nu är det som sagt nästan helt slut i mina flaskor och jag vill gärna ha en ny doft jag inte haft tidigare. Jag provade några olika när vi väntade på flygplatserna under vår resa, men hittade ingen jag föll för. Jag gillar inte för tunga parfymer och lite  fördomsfullt är inte "kändis"-parfymer de första jag dras till när jag spanar på hyllorna inne i parfymaffären, vet inte varför, men det är väl någon dum föreställning om att kändisarna "bara" vill tjäna pengar på sitt namn så jag blev positivt överraskad när jag provade Charlotte Perrellis nya parfym idag. Absolut inget ont Charlotte som jag tycker är en jätteduktig artist och en av de svenska kändisar som jag tycker verkar vara både klok och stå med fötterna på jorden trots en glammig yta i offentliga sammanhang.

Charlotte Perrellis parfym är flörtig, sensuell med en härlig freshör som lämnar en lättsam och ungdomlig känsla efter sig om man ska tro reklamtexten och jag är beredd att hålla med.

Toppnoter: Mandarin, citron och svartvinbär.
Mellannoter: Jasmin, ros, äpple och freesia.
Basnoter: Mysk och ädelträ.

Nu skulle jag jättegärna vilja ha dina parfymtips? Vilken är din favorit?

Kramar Bella 

9 kommentarer:

Miruschka sa...

Min favorit just nu (och har varit sedan fem år tillbaka) är Kenzo's "Flower". En lätt parfym som man både kan ha på dagen och kvällen, till vardag och fest. Älskar den!!
Kram♥

vitagavlar.blogspot.com sa...

Dolce Gabbana Light Blue!
Kram Lisa

Majken sa...

Den ska jag dofta på :-)

Min favvo som vardagsparfym är Tommy Girl av Tommy Hilfigher. Lätt men doftar gott :-)
Beskrivning - En riktigt klassisk doft där den fräscha kompositionen av svartvinbär, mandarin, honung, viol, lilja, grapefrukt, mint, citron och ros här blandas med kryddigare toner av läder, sandelträd, cederträd och jasmin. Känslan är somrig och den relativt teaktiga strukturen påminner om ungdomens oskyldighet.

DKNY Red Delicious Tycker jag oxå mycket om. Den är helt olik den första parfymen. När man haft den på sig en stund känner man en doft av viol.Den klassiska äppelbasen kvarstår och har här berikats med fräscha aromer av champagne, hallon, rosor, ambra, mysk och vanilj.

Ha en fin kväll!
Kram

Rosie sa...

Den enda parfym jag klarar av för jag är så känslig mot dofter och speciellt parfymer, är Calvin Kleins Eternity och så tycker jag ju att den är himla fräsch också!:)

Mitt liv som förskollärare sa...

Calvin Kleins "Euphoria" varför ändra på ett vinnande koncept:)
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram/
Berit

Ann-Louise sa...

En doldis som alla frågar gillande om är min favorit!

"Insolence" från Guerlain!!! Bäst helt enkelt :-))

Kram och tack för dina kommentarer. Jag mår bra och hoppas du gör det med!

lolla sa...

halloj
oj det där var en helt ny parfym för mig , verkade riktigt läcker.
Förresten hittade jag hit från Cecces blogg, har kikat runt en stund hos dig och kommer garanterat tillbaka....
Kram lolla

Nazima sa...

Åh, jag är ochså sugen på en ny parfym, om inte nu så på Turkiet-resan i början av hösten.
Min favoritparfym är Christian Dior, Dune. Lite tung doft så den använder jag bara vid lite festligare tillfällen.

Kramar

Anne-Lie sa...

Parfym byter jag efter humör och årstid, gillar Cleans dofter. Vilken underbar resa ni har gjort, har njutit av alla fina bilder från värmen. Tack för boktipsen, just nu har jag inget att läsa.

Ha en skön helg, hoppas nu att solen tittar fram till helgen i våra trakter!
Kram Anne-Lie