fredag 20 april 2012

Välkommen helg och sänkta krav på mig själv...


Arbetsveckan är slut och en ledig helg väntar för mig och sambon som i skrivande stund är ute i garaget och putsar på sin nyinköpta bil som han hämtat idag och som jag hoppas han kommer bli nöjd med!! Hämtmat från favoritstället Coffeeroomer står i kylen och väntar på att få bli kvällens middag och själv sitter jag framför tv:n med laptopen i knät och välkomnar helgen.

Ibland är det bra med en stund för sig själv för att samla tankarna och faktiskt påminna sig om att man inte kan göra mer än sitt bästa. Det dåliga samvetet kommer så lätt krypande och känslan av otillräcklighet gnager i bakhuvudet när man inte är på topp. Jag har kanske inte gjort något utöver det vanliga, hemmet är inte städat inför helgen, tvättstugan är full av tvätt som ska vikas och det blir som sagt inget hemlagat till fredagsmyset, men jag har klarat av att utföra mina arbetsuppgifter i veckan, jag har inte hälsat på, men jag har gjort så gott jag kan då jag funnits där och lyssnat på en vän som har det tufft, jag har försökt att ge goda råd och peppa. Jag hjälpte en gammal dam i affären att plocka upp hennes käpp som hon tappade och fick ett leende tillbaka och jag fick en arbetskompis att skratta genom att bjuda på mig själv. Jag har i många år alltid strävat efter att var duktigast i allt jag tagit mig för och aldrig varit nöjd, nu nöjer jag mig med att vara "duktig" och göra det jag måste och när kroppen är med mig det jag vill. Jag måste inte på något sätt få beröm för det jag gör, men jag försöker att inte klandra mig själv och jag har sänkt kraven för att må bättre!!

Nu kom sambon in så dags för lite mat och så hoppas jag Ni alla får en riktigt trevlig helg!

Kramar Bella ♥

5 kommentarer:

Jenny sa...

Tänkvärda ord. Ha en trevlig helg! kram

Rosie sa...

Jag är så glad att jag har hittat din blogg, för du är så klok och dina inlägg så tankvärda. (Sedan gillar jag ju också så klart när du visar lite kläder och annat, för bra smak har du också!:) Trevlig helg på dig! Kram

Thereses liv och vardag sa...

Mycket bra skrivet!
Önskar dig en fin helg! Kramar!

A House With A View sa...

Klokt att prioritera rätt! Du skriver så bra tycker jag!!! Det gäller att sänka kraven, göra det som känns rätt. Heja dig!!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

Anonym sa...

Varm kram till dig vännen! Det är, precis som du skriver, ibland svårt att sätta nivån utifrån sina egna förutsättningar. Men vi jobbar på det! Ha en go helg, kram från oss på Smedseröd.