onsdag 11 april 2012

Från Venezuela vidare till Kuba...


Det blir bara semesterinlägg här på bloggen just nu, men det kommer snart annat, jag lovar!! Bloggen är ju delvis en dagbok för egen del så det är kul att skriva om vår resa för att ha kvar som minne och sen har jag lovat familj och vänner att visa bilder från våra sköna dagar i Karibien även om det blir mycket hav, sand och palmer...


Efter en vecka på Isla de Margarita åkte vi vidare till Kuba som var det jag hade sett fram emot allra mest på resan. Vi flög till Havanna och åkte sedan 2,5 timme med bil till Varadero där vi bodde och här ser ni hotelldelen som vi hade vårt rum i fotat ifrån solstolen...


Maten på hotellen både på Isla de Margarita och på Kuba var riktigt bra tyckte jag och vi klarade våra magar helt okej under resan, sambon åt av allt, men jag valde av förklarliga själ vad jag stoppade i mig...


Stranden och framför allt vattnet i Varadero var helt magiskt. Kristallklart och alldeles mjuk och lent, det kändes som att simma i sötvatten och den turkosa färgen var fantastisk...


Vi bodde i en sidobyggnad lite vid sidan om hotellets restaurang och pool, vilket jag gillade då vi var nästan ensamma nere på stranden nedanför våra rum där vi solade och badade...


Bästa stunden på dagen var nog första morgonbadet innan frukost...


Våra vinterbleka kroppar hade nu också börjat inta en mer gyllenbrun färg...


Helt okej vy ifrån hotellrestaurangens terass där vi åt de flesta måltiderna...

Längtar tillbaka...

Kramar Bella ♥

9 kommentarer:

Niklas sa...

Det är minst lika fint i Hogstorp..

Stjärnor & Champagne sa...

Säger bara MMMMMMMMMMMMMM....Lovely/ Krammmm

Miruschka sa...

Men vilka underbara bilder, nästan så man blir en aningens avundsjuk;)
Vilken härlig resa ni haft, det är något fint att tänka tillbaka på!
Så klart att du ska skriva om resan, både för din egen och för vår skull:)
Kram♥

Majken sa...

Vilken fantastisk resa.. ljuvliga kort :-)
Förstår att du längtar tillbaka :-)

Ha en fin kväll!
Kram

alegni sa...

vilka härliga semesterbilder du visar! jag förstår att du längtar tillbaka till solen, värmen, lediga dagar och till all den där underbara frukten! :)
kram
ingela

Linda - Harmony Home sa...

Vad mycket härliga semesterbilder du visar. Blir inte ett dugg avundsjuk;) Förstår att du längtar tillbaks.

Ha en fin dag /Kram

Rosie sa...

Vilken härlig resa ni har gjort och vilka fina bilder! Man blir ju avis...:) Kram!

Kia sa...

Härligt!!
Vill inte alls åka till något varmt ställe. :)

Kram Kia

Zandra sa...

Åååååååååh!
:-)