måndag 23 april 2012

Helgonet o Istället för dig...


Carin Gerhadsson har blivit en av mina favoritförfattare av svenska deckare och fjärde boken Helgonet var ingen besvikelse utan lika bra som de tidigare. Det enda jag kanske saknade lite var mer om huvudpersonernas privatliv som det var mindre av i den här boken i Hammarbyserien...


Inte lika känd som Carin är Sofie Sarenbrant som i dagarna kom ut med sin tredje bok Vila i frid, den har jag ännu inte läst, men hennes andra bok Istället för dig som är en direkt fortsättning på Vecka 36 läste jag under semestern. Även detta är en deckare med inslag av dokusåpaintringer som utspelar sig på Österlen. Vill du känna Sofie bättre så hittar du hennes blogg här och den här recensionen skulle jag kunnat skrivit själv om boken...

Himlen växlar mellan blå, ljus och mörkgrå, regnstänken kommer och går och alldeles nyss sken solen samtidigt som ett lätt vårregn strilade ner utanför våra fönster. Gårdagen var en ganska trist dag som jag lika väl kunde varit utan då inget intressant hände och jag kände mig riktigt hänging. Jag vaknade med sprängande huvudvärk och halsont som idag övergått till en icke välkommen förkylning. Det enda "vettiga" vi gjorde igår var att vi brände skivor med alla foton ifrån Karibien-resan till de andra svenskarna vi träffade. Vi var åtta st om följdes åt från Landvetter till Isla de Margarita vidare till Kuba så på flyget hem laddade vi över allas kort i vår dator. Kul att få ta del av de andras bilder och om ni är inne och läser tjejer så kommer skivorna förhoppningsvis med posten imorgon.

Veckan har börjat med jobb som vanligt och just nu är det semesterberäkningar och löner som upptar min tid på jobbet. I skrivande stund tittar vi på Trädgårdsdrömmar där de anlägger en trädgård vid ett äldreboende, intressantare och trevligare program än det kanske låter. Kul att se glädjen hos de gamla och ett och annat matnyttigt lär man sig av trädgårdexperterna också, perfekt så här inför våren och sommaren när det är dags att tag i den egna trädgården...

Med boktipsen ovan önskar jag en trevlig fortsättning på veckan!!

Kramar Bella ♥

2 kommentarer:

Helenas loggbok sa...

Så bra med nya boktips! Du vet att jag uppskattar det oerhört mycket! Tyvärr blev det inga böcker köpta i Sverige i påskas. Hade ingen inspiration och ro. Det får bli till sommaren istället.

Trist att du blivit förkyld, hoppas det är snabbt övergående. Här tittat vi på "Ola-Conny och Morgan i Paris". Det är min mans humor i ett nötskal, jag blir mest stressad!

Hoppas du får en fortsatt bra vecka!
Kram kram
Helena

A House With A View sa...

Riktigt spännande boktips!!! Jag börjar bli sugen på lite läsning nu när bibblan blivit färdig här hemma, ser fram emot att ligga och slappa i soffan med en god bok och en kopp the:)))))) Med maaaaaaaaassor av chokladpraliner, haha!!

Tack för bra boktips!!

Krya på dig!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka