onsdag 18 april 2012

Åter i vardagen...

 

Dagarna går fort och i natt är det redan två veckor sedan vi kom hem ifrån Kuba, behöver jag säga att jag längtar tillbaka...

Den känns både nära i tiden, men samtidigt så långt borta, vår vistelse i solen och värmen i Karibien då man snabbt kommer in i vardagslunken igen när man väl landat här hemma. Arbetsdagarna rullar på och det har varit fullt upp på kontoret med både momsredovisningar och nu semesterberäkningar innan lönekörningen nästa vecka. Jag gillar vardagen och rutinerna, men jag måste säga att efter den här semestern gör jag inget annat än längtar efter att få packa väskan igen och upptäcka nya hörn av världen. Att resa ger mersmak och jag vill bara ha mera...

Sen vi kom hem har både jag och sambon varit helt utslagna av trötthet, förutom jobbet och de allra nödvändigaste måstena har allt annat fått vänta då krafterna helt enkelt inte funnits där. I helgen firade vi sambon på lördagen med en lunch på Brygghuset i Fiskebäckskil enligt önskemål från födelsedagbarnet själv, men förutom det gjorde vi inget annat än vilade.

Det har knappt blivit någon bloggläsning alls den senaste månaden så nu ser jag fram emot att få läsa ikapp och uppdatera mig på vad som hänt i Era liv :)

Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

Kia sa...

Ja, tänk vad fort man kommer in i vardagen igen! Som om man inte varit ledig. Ni får drömma er tillbaka.

Ha det toppen!
KRam Kia

Jenny sa...

Jag håller med Kia. Det gå fort att komma tillbaka i vardagen igen! Men du har ju tagit så många fina bilder så du kan drömma dig tillbaka om hur det var tills du ger dig iväg på nästa äventyr ;)

Majken sa...

Ja tänk så snabbt vardagen kommer tillbaka efter en underbar semester...

Kan förstå att ni är trötta.. resan hem är jobbig & sen tycker jag att väderomslaget verkligen är jobbigt när man åker från värme till kyla :-)

Ha en fin kväll!
Kram

cecce sa...

Vilken resa ni gjort! Kan tänka mig vilka upplevelser och minnen ni har med er hem:-) Har kikat igenom dina bilder och blir så ressugen när jag ser dem. Bara jag inte besatt denna flygrädsla. Ska försöka ta mig i kragen och flyga till Italien i sommar. Det är ju trots allt inte så lång flygresa!

Hoppas du hittar tillbaka till rutinerna igen. Det tar lite tid...Sen kommer förhoppningsvis snart värmen. Den längtar vi efter!!

Kram fina du!

Helenas loggbok sa...

Man blir trött av miljöombyte och tvära kast. Det räcker med de resor vi gör mellan Sverige och vårt hem. Vi har varit halvt medvetslösa den här veckan!

Jag tycker oxå om vardagen men visst är det härligt att få resa och se och uppleva nya saker. Vart blir nästa resa?

Kram, kram
Helena

House number 11 sa...

Vilka bilder! Så underbara!
Kram Jenny