söndag 7 februari 2010

Årets första schlagerkväll!!


Schalgerbibeln - ett måste så här i schlagertider!!

Ingen av artisterna i den första delfinalen kunde mäta sig med den underhållning dessa tre busfrön bjöd oss på igår kväll...

Min lille gudson O är en hejare på att dammsuga och han hann knappt innanför dörren innan han hittade dammsugare i köket och självklart ville prova den...

Lilla E och L ägnade sig åt att läsa böcker och bygga högt med klossar i väntan på att schlagern skulle börja...

Kvällens schlagermat var
kycklingpaj med tillhörande sallad och vitlöksbröd...

Är det bara jag som tycker det ser ut som om det är de stora pojkarna som verkar mest intresserad av sagan :)

Så fulla av energi och så sköna danser tjejerna bjöd på, inget fel på rytmkänslan där inte...

Priset som mest aktiv tog dock den här lille killen, springet i benen ville aldrig ta slut, duracellkaninen kan slänga sig i väggen, the new number one is little O!!
Första deltävlingen i schlagern är avklarad, Salem al Fakir och Ola gick direkt vidare till finalen i Stockholm och Jesssica Andersson gjorde Pain of Salvation sällskap till Andra Chansen i Örebro. Inga jätteskrällar och ett helt okej resultat tycker jag, bäst igår var ju Dolph Lundgren!! Skönt när man kan bjuda på sig själv!
Vi hade goda vänner på besök och fick en supertrevlig kväll, med många goda skratt och tanken är att vi ska försöka träffas och se de andra delfinalerna tillsammans också.
Dags att kicka igång söndagen och göra lite frukost. Hoppas ni får en skön söndag och kan njuta av dagen på bästa sätt!!
Kram till alla er som troget läser min blogg och lämnar kommentarer som alltid gör mig lika glad. Har inte haft möjlihet att besöka era fina bloggar sista dagarna, men i eftermiddag hoppas jag på att få tid till att läsa ikapp ♥

5 kommentarer:

jessi sa...

Härligt sällskap ni hade igår, barn är ju så goa!

Hoppas du får en bra start på jobbveckan imorgon! jag är inte alls jobbsugen men känns alltid bättre sen när väl är där!

KRAM

Ann-Louise sa...

God kväll!

Så skoj med vänner och vilken fin fest du blöd på! Där hade jag gärna varit och ätit och umgåtts igår! Härligt med små energiknippen och jag håller med om att herrarna ser väldigt intresserade av boken!

Skönt att farmor mår bättre!

Nu önskar jag dig en fin vecka. Helgen tog snabbt slut...

Kramar

Jenny sa...

Hej Bella!
Vad skönt att din farmor kom in till sjukhuset och att hon mår bättre nu!

Det ser ut som ni hade en riktigt trevlig schlagerkväll! Det är roligast att vara ett gäng som tittar tillsammans:)

Bra att du fick hjälp med dammsugningen av lille O, oxå, en sån flitig liten gosse;)


Ha det bra så hörs vi!

Kraam Jenny

Emma / Reko Stil sa...

Fint att bli uppdaterad på hur det gick i svenska schlagerfesten - det var final i den norska varianten så jag var ju lite tvungen att se den istället för den svenska...
Tråkigt att höra att din farmor är sjuk, jag hoppas det går bättre med henne snart och att hon återfår krafterna!

Sköt om dig och ha en fin start på veckan imorgon!

Kram :)

Livet hemma hos Linda sa...

Aldrig fel med trevligt sällskap av sina vänner. Barnen ser ju bara för goa ut:)

Hoppas du får en bra start på veckan
Kramar