torsdag 13 december 2012

Mysig Lucia....

 
Sötaste lilla lucian har varit på besök idag och sjöng Natten går tunga fjät så fint för oss när hon kom att jag blev alldeles rörd...

 
Jag slutade tidigare från jobbet idag och förberedde för pepparkaksbak som lockade den sjungande lucian som efter två sånger bestämt talade om för oss att nu blev det inte mer sång idag för nu skulle vi börja baka...

 
De små kavlarna och formar är från när jag och min bror var liten och bakade med mamma, kul att de kom till användning igen...
 
 
Efter en liten stund kom en go liten bagare till och gjorde oss sällskap...
 
 
Hennes lillasyster valde motion framför bakning :)
 
 
Tills nyfikenheten tog över och lilla A också ville prova att baka pepparkakor...

 
Det gjordes allt ifrån små hjärtan och granar till en stor gubbe, barn är ju bara helt underbara och jag älskar när fantasin inte sätter gränser...

 
Jag hade köpt ett pepparkakshus som sambon satte ihop under tiden jag bakade de här som jag ska bjuda på imorgon på jobbet...

 
Tjejerna fick var sin sida att dekorera precis som de vill och jag tror de gillade det :)
 
Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

Home2tiny sa...

Vilken lyx att få en Lucia på hembesök. Underbara bilder på charmiga tjejer o så roligt stt få baka tillsammans. Måste ha varit en toppendag. Kramisar Tina

Nazima sa...

Vilka härliga bilder på småtjejerna!!!
Ser ut som ni haft en riktig toppendag.
Kram

Anonym sa...

vad mysigt ni ser ut ha det!! Får man ansluta sig till skaran nästa år? För det här måste ju bli en tradition!! Lille A Älskar att baka, så han hade nog stormtrivts med er! Kram Åsa

Charlie sa ... sa...

Jättesöta! Vad fint Bella <3


Glad Lucia

Kram
Lotta

Helenas loggbok sa...

En egen lucia på besök, hur fint är inte det? Vilken mysig eftermiddag!
Kram
Helena

Anonym sa...

Tack igen för en toppen dag med bak och gott sällskap! Kram Erica