lördag 29 december 2012

Mellandagsfika hos familjen T...


Än är julen inte riktigt över tycker jag, vet att många redan börjat plocka bort julsakerna, men våra får vara kvar till trettonhelgen. Idag var vi hemma hos familjen T som hade så fint pyntat att julkänslorna definitivt hölls kvar...

 
Är det något jag saknar på jul så är det möjligheten att ha riktig en gran och väldoftande hyacinter, min allergi gör att vi får avstå så jag njuter lite extra kortare stunder hemma hos vännerna...

 
När vi kom hade lillasyster A precis provsmakat banan för första gången...

 
Nöjd och glad är hon allt som oftast och söt som socker...
 
 
Intressantast och mest spännande just nu är de egna fötterna...

 
Storasyster hade varit snäll så tomten kom på julafton med en alldeles egen verktygslåda som hon glatt visade oss...
 
 
och berättade vad de olika verktygen heter, gulligt!

 
 Smarrig fika bjöds vi på och då storasyster L gillar att pyssla och gjorde ett jättefint pärlarmband till mig för ett tag sedan köpte vi med en liten julklapp, en låda i formen av en väska fylld med pärlor...

 
Ett halsband gjorde vi tillsammans av pärlorna som var uppskattade av lilla L...
 
 Kramar Bella ♥

2 kommentarer:

Kia sa...

Verktygslåda är bra att ha! Det har våra tjejer också. : )
Nu mår vi rätt hyfsat här. Trodde jag skulle bli tokförkyld då jag var helt slut hela bilresan till båten och satt och snora. Hade feber inatt men idag så är jag inte snorig alls, typ. Skumt? Hoppas det håller sig borta!!

Ni verkar haft en bra jul, vi med.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Majken sa...

Vad BRA med egna pärlor :-) nu kanske du går ett smycke till snart :-)

Vad fint de har hemma era vänner :-)
Ja visst är det mysigt med en riktig gran :-)
Vi har en & iår doftar den gott och är vacker :-)
Men tål man det inte så finns det ju bra plastgranar :-)
Vi kan inte ha hyacinter, luktar för starkt och inte julstjärnor för det tål inte dottern...

Ha en fin kväll!
Kram ❤