tisdag 11 december 2012

Ljus i vårt hus...


I år har vi satt upp adventsstjärnor även i maskinhallen som lyser upp i decembermörkret...

 
Lite belysning i ormhasseln och vid källaringången är också på plats och på altanen har vi satt en gran som inte fastande på bild, allt för att få lite julstämning...
 
Ingredienser till årets julgodis är inhandlade idag och förhoppningsvis ska favoriten wienernougat och ett par andra praliner göras i helgen. Har hittat recept i en kvällstidningsbilaga som jag tänkte testa och återkommer med ett utlåtande och självklart recept om de blir lyckade och smakar så gott som jag tror och hoppas på.
 
Annars är det fullt upp på jobbet så här innan jul då vi så fort sista momsredovisningen är inskickad imorgon måste börja köra lönerna för att de ska hinna bli klara och utbetalda innan jul.
 
NU: Lite risgrynsgröt till kvällsmat!
 
Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

Majken sa...

Vad mysigt ni gjort det.. Så juligt & fint :-)

Spännande att få höra vilka godsaker du ska göra inför jul .-) Lite hemgjort godis vill man ju gärna ha :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Charlie sa ... sa...

Otroligt fint! Det passar perfekt att ha belysningen så. Ser vacker ut.

Risgrynsgröt åt jag igår ;)

Stor kram Bella!

Lotta

Kia sa...

Det är så mysigt och ombonat i husen nu när man går förbi på kvällarna och ser allt ljus.
Fin gran du hade i förra inlägget.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Design Concept - by Linda sa...

Vad mysigt ni har i trädgården! Fint med all belysning.

Här har vi också bunkrat upp med alla ingredienser till julbak som också ska göras i helgen:)

Kramar

cecce sa...

Så fint det ser ut!

Har testat att göra Rocky Road White. Har du gjort det någon gång?? Som Rocky road men med vit choklad, pistagenötter och rosa mashmallows:-) Ganska sött om du frågar mig men barnen älskar det!

Kram Cecce

Nilla Q sa...

Fin belysning gör så mycket!

Här har vi också gjort julgodis idag, barnen och jag. Det blev en ny variant av Rocky Road och just wienernougat som är sååå gott!

Kram Pernilla

Susanne sa...

Mysigt med dessa lyktor och det blir extra fint nu när det är snö också :)
Ja visst är det är märklig historia det där med min anställning men det är bara att glömma och gå vidare och det kanske var någon mening med det, kanske inte var rätt jobb för mig ;)

Kram