måndag 10 december 2012

Decembermåndag...

 
En favorit från förra året är granen ifrån Indiska som sprider ett mysigt sken på kvällarna...
 
Näst sista veckan innan jul är påbörjad och första arbetsdagen avklarad liksom ett besök hos sjukgymnasten. Min nackträning fortsätter och det är två steg framåt och ett bakåt, men det är som med så mycket annat här i livet att inget är gratis utan man får kämpa på för att få resultat.
  
 
Julstämning på Liseberg...
 
Det är flera år sedan jag var på julmarknaden på Liseberg och jag vill gärna åka ner i år nu när det är snö. Tycker det är så mysigt att gå där, men tyvärr så är sambon inte så sugen på att åka med och de flesta kompisar som har barn åker dit med sina familjer eller tillsammans med andra familjer som också har barn och åka ner ensam känns trist så vi får se om det blir en tripp till Götet innan jul. Ibland kan jag sakna barn mer än annars och det är bl a vid högtider, tänkte på det senast i helgen när jag bakade lussekatter och nästan funderade på varför jag gjorde det, jag gillar att baka, men lussekatter och pepparkakor ska bakas med barn och julen är barnens högtid så något saknas och det går inte att komma ifrån att man ibland blir lite utanför när man inte har egna barn och ens vänner har det.
 
NU: Sängen efter en kväll framför tv:n där det zappats mellan Nobelfesten och handbollen.
 
Kramar Bella ♥

3 kommentarer:

Majken sa...

Vad bra att det är två steg fram och bara ett tillbaka ;-)

Du kanske kan skapa en tradition med någon några av dina vänners barn och baka med dem. Det tror jag skulle vara uppskattat :-)
Kan tänka mig att det känns lite jobbigt i juletid utan barn... Men idag har jag ju vuxna barn och de är ju inte så noga att baka... Men att äta :-D så nu förtiden gör jag ju sånt själv... Men det är mysigt och tradition för mig!!

Har ni helt bestämt. Er för att inte skaffa barn? Jag kan förstå varför... Jag hade ju mina barn när jag blev sjuk... Vet inte hur det sett ut annars... Kanske hade jag vågat att skaffa ett barn, men jag är inte säker...

Ha en godnatt!
Kram❤

Charlie sa ... sa...

Fina Bella! Förstår dina tankar. Tror de kan komma i olika sammanhang, känslan av utanförskap. Jag som har en liten släkt har försökt utöka den med vänner och "alternativa" släktingar till exempel. Jag har inga syskon men jag har en god vän som känns som en syster ;)

Vad fint det ser ut på Lisebergs julmarknad! Hoppas du kan åka. Jag hade gärna gått med dig.

kram!
Lotta

Therese T sa...

Men du vet att det finns en liten tjej här som följer dig varsomhelst. . Bara att höra av sig om du vill ha bebisgos eller sällskap av L. Kram