lördag 28 september 2013

Sista båtturen för i år...


Vaknade till denna vackra himlen igår morse...


När vi steg upp var det klarblå himmel och termometern visade på 1 minusgrad, med andra ord dags för upptagning av båten....
 


Första stoppet blev Hunnebostrand där det började bli tomt på bryggorna för att lämna båtkärran...


Sen vidare till Veddö hamn där vi haft båten i sommar...


Det var en fantastiskt fin höstförmiddag igår, men kallt nära vattnet där vinden kom åt...


För att få ihop logistiken fick sambon köra båten till Hunnebo och jag ta bilen tillbaka...



Det var en nöjd sambo som åkte iväg, men efter en stund ringde han och meddelade att det var lite småkyligt så t o m han som aldrig fryser huttrade ute på havet, så det var nog tur att jag tog bilen....
 

 
Fick den här bilden från den vackra båtturen...


Själv tog jag en promenad ute på naturreservatet vid Veddö...



Det blev lite "bergsklättning" och sen kom jag ner här...


Härliga områden att ströva i...



En hurtig seglare på väg söderut...



Lyftet gick bra och allt gick snabbare än vi tänkt oss vi rullade hemåt i lugn och ro och konstaterade att sommaren nu definitivt är över för den här gången, välkommen höst!!
 
Kramar Bella

7 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Vilka härliga bilder från din fina promme! Älskar havet och önskar vi hade närmre dit med;) Nu får vi njuta av hösten och hoppas vintern blir kort!


Kram fina Bella!
Adela

Majken sa...

Vilken fin & härlig dag ni fick :-)
Det är ngt speciellt att vara vid havet :-)

Ja nu är hösten är på allvar!

Kram

A House With A View sa...

Fantastiska bilder, underbar miljö!! Ja jag kan tänka mig att det blåser lite kallt ute på havet nu... Och som du säger, välkommen höst, varje årstid har sin tjusning tycker jag :)

Suuuuperfina byxor i inlägget nedan, wow, måste checka in dem i butik!! Tack för tipset :)

Kraaaaaaaaam aka

Home2tiny sa...

Underbara, höstliga bilder. Visst har man satt punkt för sommaren, men jag välkomnar hösten som jag tycker är en mysig årstid. Älskar att krypa upp i soffan, mysa under filten medan brasan sprakar, kika på en film o njuta av en kopp kaffe o choklad. Ha en bra start på veckan vännen. Kramisar Tina

cecce sa...

WOW! Vilka fina bilder! Förstår att det är med visst vemod båten ställs undan men som tur är kommer det fler somrar:-)
Havet kan man bara inte vara utan!

Psst...blev inspirerad av ditt HM-tips och klickade nyss hem två par slaks.....hm...att läsa bloggar kan vara farligt, men tack för tipset:-)

Kram Cecce

millandante sa...

Åh va härligt det såg ut och lät!! Jag äger ingen båt själv men varje gång jag läser om era sköna turer så blir jag sugen! Livskvalitet! Fina bilder!!

Kram Milla

Kia sa...

Skönt att allt gick bra. Vi ska ta upp våra i helgen är det tänkt. Mannen hade drömt inatt att båten välte när vi gjorde det men stark som jag är drog jag i repet och fick upp den igen. :)

Kram Kia