tisdag 10 september 2013

Hösten är här...


Sommarvärme har bytts mot höstrusk och nu känns det som denna fantastiskt fina sommar vi haft i år är över och att hösten kommit för att stanna. Fina höstdagar med hög och klart luft välkomnas, regn och rusk som idag med fuktig luft avstår jag gärna då det är sämsta tänkbara för en kropp med värk. Trots att jag levt med min värk länge nu så blir jag fortfarande förvånad över hur väderomslag och fuktigt o rått väder med starka vindar kan få kroppen att reagera så mycket trots att man sitter inomhus. Jag känner det framförallt i mina händer, smalben och leder som värker, blir stela och svullnar. Värme är bra och bästa medicinen vid den här årstiden är att sitta framför brasan, värmen tar bort det råa i luften och det är som balsam för kroppen.
 
Jag försöker hitta tillbaka till mig själv, till mitt positiva tänk och jag letar efter orken, det är inte lätt, men jag jobbar på det och är så glad att jag tog tag i mig själv i söndagskväll och sms:ade några goa vänner och frågade om de ville äta lunch på måndag, två av tre kunde och det blev så trevligt. Vi satt ute på Blomsterkrokens bakgård och jag glömde bort allt det trista och kände mig levande, TACK för den positiv energi det gav, det var så välbehövligt...
 
Kanske kan september överraska i år :)
 
Kramar Bella

2 kommentarer:

Majken sa...

Vad BRA att du smsade kamraterna.. Det behövde du :-) nu är du nytankad med vänskaps energi ❤

Väderomslag gör illa med kroppen och jag instämmer i det du skriver och blir liksom du lika förvånad varje gång när man blir ras av ett lågtryck.. Blåst och spec innan det växlar det är jobbigt och värst när det blir åskväder i lufttrycket då går jag helt ner för räkning...

Hoppas på många soliga fina höstdagar med hög klar luft denna höst :-)

Kram ❤

Kia sa...

Hösten är nog på G men imorse var det 15 grader och även igår så det svänger lite fram och tillbaka. Men just nu sitter jag och tittar ut i dimman som ligger.

Ömskar dig en toppen dag!
Kram Kia