söndag 8 september 2013

Ändrade planer och boktips...

 
Läste den femte boken i Hammarbyserien när vi var i Grekland, och har du inte läst Gideons Ring och de andra böckerna skrivna av Carin Gerhardsen blir det mitt boktips idag, riktigt bra läsning!!
 
Det blir ju som bekant inte alltid som man tänkt sig och så blev det i helgen, planerna var två lediga dagar tillsammans och en tänkt båttur igår i det härliga sensommar vädret. Galet varmt och skönt för att vara i september det är, men så blev det inte utan sambon fick jobba hela helgen, kändes så där då det verkligen inte är första gången de senaste månaderna som det blir så. Trist och när jag sedan tar tag i dagen och gör mig i ordning för att åka och handla och träffa en god vän inser jag när jag kommer till det låsta garaget att min nyckel till garaget ligger i bilen som står i garaget. Sambon som kom hem lite innan mig i fredags var snäll och öppnade även mitt garage då så jag bara kunde köra in så några nycklar behövde jag inte då, däremot blev jag fast hemma igår och det blev till att tänka om igen. Nu blev det en ganska skön dag på altanen ändå i det fina vädret efter ett par besvikelser och en stor portion irritation, men vissa dagar räcker inte tålamodet riktigt till även om det är i-lands problem man ska hantera...
 
Söndagen har varit lugn och jag har mest vilat här hemma, hur har din helg varit?
 
Kramar Bella

5 kommentarer:

Helena sa...

Så irriterande det är när man blir hindrad i det man planerat. Tur att vädret var fint så du kunde njuta hemma!
Lördagen ägnade jag på jobbet efter en sväng till soptippen och idag har jag tvättat, vikt tvätt, njutit i solen och umgåtts med storebror med familj!

Charlie sa ... sa...

Visst är det trist när det blir så här! Man har planer så det blir helt annorlunda, och lite "bumps" också. Ja, verkligen tur att vädret var bra iallafall.

Har haft en fin helg med toppväder. Njuter av att det är vamt här med.

Hoppas nästa helg blir ledig för er båda!

Kram Bella, önskar en fin vecka!

Lotta

Home2tiny sa...

Trist när det inte blir som man tänkt sig, skönt att du fick lite fint väder att njuta i. Tack finaste för dina ord inne hos mig, värmer ända in i hjärteroten. Kramisar Tina

Majken sa...

Tråkigt att ni inte kunde mysa tillsammans denna finna sommarhelg :-)
& vad retligt att du inte hade garagenyckeln... hmmm Men det är sånt som händer...
NY vecka nya tag :-)

KRAM

mammaxtre sa...

Trist och tråkigt när tålamodet inte räcker till. Man får ta nya tag dagen efter :-)

Ha det gott