måndag 17 juni 2013

Sommarläsning...

 
Något som hör sommaren till är läsning i hängmattan så jag passade på att önska mig några nya böcker av sambon i födelsedagspresent...
 
 
Nog för att man kan förledas att tro att många andra och då kanske framför allt kändisar lever det perfekta livet tack vare en putsad fasad även om sunda förnuftet inser att vi alla har problem o motgångar i våra liv och ständigt försöker få ihop livspusslet. Om just detta handlar Magdalena Graafs nya bok - Mitt perfekta liv, som på ett humoristiskt och igenkännande sätt bjuder på underhållande läsning som lockar till skratt samtidigt som den är allvarlig och tankeväckande...
 
 
Svenska deckare är en favorit och just nu läser jag upplösningen på Mari Jungstedts senaste Du går inte ensam som handlar om hur treåriga Vilma en septemberdag försvinner från en skönhetssalong där hennes mamma jobbar. Ingen på den stillsamma kullerstensgatan intill Visby ringmur tycks ha sett vem eller vilka som förde iväg henne. När ännu en flicka försvinner, denna gång från den årliga höstmarknaden i Hemse, intensifieras polisjakten som blir polisen Karin Jakobssons första stora fall där hon leder utredningen samtidigt som Anders Knutas kämpar för att komma tillbaka efter en depression...
 
 
Viveca Stens bok har jag inte börjat läsa ännu, men den utspelar sig ute på Sandhamn där snöstormen viner och en rädd och jagad kvinna tar sista båten ut till ön på julaftonskvällen. På annandagen hittas ett lik på stranden utanför Seglarhotellet och kriminalinspektör Thomas Andreasson får avbryta sin julledighet. Snart står Thomas inför ett fall med en hotad känd krigskorrespondent, främlingsfientliga strömningar och en ovanligt utstuderad mördare. Medan han söker efter den gemensamma nämnaren inträffar ytterligare dödsfall...
  
Det var dagens boktips! Hoppas du haft en bra start på veckan!
 
Kramar Bella 

3 kommentarer:

Majken sa...

Ja min start på veckan tsm med Niklas Strömstedt har du ju redan läst om ;-)
I övrigt har jag använt 2 sköna timmar i solstolen och sen har jag gjort en variant på din smarriga potatissallad. Åts av alla i Fam med GOD aptit :-)

Läser gör jag för lite, nu för tiden, men jag har ngr böcker som jag tänkt läsa i sommar :-)

Ha en godnatt!
Kram ❤

Kia sa...

Jag gillar Mari´s böcker! Har fått hem några av de första som jag missat. Den senaste ska jag spara till senare. :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Postadress Torslanda sa...

Tack för tips! Böcker hör verkligen sommaren till! Ingen sommar utan ett gäng böcker :)