tisdag 26 juni 2012

Äntligen sol!!!


Den gamla bänken jag målade om har fått sällskap av några vita ljuslyktor...


och en fin cerise pelargonia som jag fick av vännen A på min födelsedag i en fin vit lite gammaldags kruka som tyvärr inte syns så mycket av på bilden...

Äntligen!! Idag hittade solen tillbaka till Västkusten, så härligt att känna lite sommarfeelings igen och att kunna lämna jackan hemma. Hoppas nu att den där riktiga sommarvärmen också kommer lagom tills vi lämnar juni och går in i semestermånaden juli.

Denna veckas luncher har hittils varit riktigt trevliga, igår var jag ute och åt med en gammal vän jag inte träffat på länge, kul att få en uppdatering på allt ifrån växande små barn till husrenoveringar och idag träffade jag tillsammans med en kollega en annan gammal arbetskompis och fick en skön timme i solen på Blomterkrokens bakgård.

Varje sommar sitter jag bänkad framför tv:n på tisdagkvällarna och tittar på Allsången på Skansen och idag var inget undantag. Helt okej premiärprogram och nu har precis en ny miniserie börjat på fyran, Kommissarie Thore: Sömntuta, som verkar bra så den ska vi se innan sängen väntar.

Kramar Bella ♥

5 kommentarer:

Kia sa...

Solen hitta fram även hos oss igår ibland och idag så skiner den än så länge. Nu kan det få vara så ett tag så vattnet hinner rinna undan.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Majken sa...

sol här oxå :-)
Här blev det oxå såklart Allsongen & sedan Barneby.. där missade du ngt ;-)
Kram

Linda - Harmony Home sa...

Vad fint du har gjort! Gillar den tillfixade bänken:)

Kram på dig

vitagavlar.blogspot.com sa...

Åh, Allsången missar jag jämt! Trevligt program... Vem leder det nu? Måns? Det är väl inte Bosse Larsson längre;-)!?!??!

Att äta lunch ute med vänner är ju aldrig fel...

Jag önskar dig en fortsatt skön vecka! Många kramar från Lisa

Sabina sa...

Tack för din fina kommentar på min blogg! Vi har en liknande bänk hemma, men det är röta i träet, så det måste bytas, hoppas på att hinna med det nästa sommar, för jag gillar verkligen sådana bänkar. :)