tisdag 27 mars 2012

Rundtur på ön och sol o bad...

Under vår andra dag på här på Isla de Margarita gjorde vi en rundtur och åkte runt hela ön i Jeep. Det var intressant att få se öns olika vegitationer, det finns allt ifrån regnskog till öken och de finaste vita sandstränderna. Vi åkte genom små fiskebyar och städer, tittade på en gammal borg, en jättefin kyrka, matade papegjor, åkte båt genom Mangroveträsket, badade vid en ökenstrand i Karibiska Havet (vårt hotell ligger på Stilla Havs sidan.) åkte offroad med jeeparna i öknen mm. Ska göra ett längre inlägg och visa Er mer bilder när jag får bättre uppkoppling eller när vi kommer hem. Det var i alla fall en riktigt givande och bra dag!!

Efter en skumpig jeep-färd passade en massage på stranden perfekt dagen efter...

Den här härliga kvinnan var det som gav mig en go massage...

Vår tredje dag här var full av aktiviteter som jag aldrig orkat med hemma med alla de vardagliga måstena och jobbet, nu är ju sola o bada det enda man måste orka så jag passade på att vara med och spela både lite beachvolleyboll och vattenpolo och så vattenaerobics med hotellets salsakung och mest vältränade ögongodis, ska se om jag inte hittar någon mer bild Er :)

Igår var vi på något som heter Kaninmarkanden, en marknad med bl a märkeskopior. Jag hittade ett par snygga Converse som de påstod var äkta och jag är faktiskt beredd att tro dem då det var stor skillnad mot stånden med kopior. Vi var på marknaden ett par timmar på förmiddagen och det räckte för jisses så varmt det var. Sen blev det sol och bad på stranden och vid poolen liksom vi gjort hela dagen idag.

En liten uppdatering på vad vi gjort här i Karibien sista dagarna. Nu ska vi äta sista middagen här på Isla de Margarita och imorgon åker vi vidare till Kuba.

Hoppas ni har det bra hemma i vårvärmen i Sverige!