lördag 17 mars 2012

Hittar inte orden...


Ni som följt min blogg ett tag har säkert märkt att inläggen inte varit så välskrivna senaste tiden, det har varit mycket bilder, korta och ganska intetsägande texter om det som händer i min vardag och yta i form heminredning och mode. Jag vet inte vad som hänt, jag hittar inte längre orden och får inte till flytet i texten när jag försöker skriva. Eller sanningen är väl att jag egentligen vet vad som "hänt" och det är att jag efter mycoplasman varit och är så trött och har haft en enveten och kraftig huvudvärk som gör att huvudet inte riktigt orkar med som vanligt. Jag är helt slut i knoppen efter arbetsdagen och min dåliga och oroliga sömn som jag fortfarande dras med gör att kroppen är allt annat än utvilad och då fungerar inte huvudet så som man vill.

Bloggen är inget tvång för mig och även om jag varit trött så har viljan till att både skriva i den egna och läsa andras bloggar funnits där, men det har gått trögt. Jag har kunnat suttit och knappat på det egna inlägget i ett par timmar innan jag fått till det såpass att det gått att publicera. Som sagt inget tvång att skriva, men jag har ju velat, bloggen är min avkoppling när jag sitter framför tv:n på kvällarna. Jag har varit inne läst på era bloggar, men knappt orkat kommentera något sista tiden. Tråkigt då jag själv vet vad roligt det är när ens läsare skriver några rader...

Jag hoppas att ett par veckor i solen och värmen ska göra mig gott och att jag inte tappat allt för många av er läsare på vägen...

Kramar Bella ♥

16 kommentarer:

Rosie sa...

Åh! Sluta inte skriva! Jag som ganska så nyss har hittat din blogg och gillar den jättemycket. Förstår dock din känsla.. Är säker på att resan kommer göra dig gott och så kommer du hem med ny energi och vill skriva igen, så måste det bli:) Stor kram!

Mitt liv som förskollärare sa...

Mycoplasma har jag haft, var verkligt jobbigt. Jag hamnade på sjukhus eftersom hjärtat inte orkade mer efter en sommars hostande.
Hoppas du kommer känna dig bättre efter sol och vila.
Kram/
Berit

Nazima sa...

Jag vill inte heller att du ska sluta skriva. Tror ochså att sol, värme och vila kommer göra susen och ge energi till att skriva mera.

Massa kramar!!!!

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå där raring...Semester kommer att göra dig gott och ni worrys vi finns här. Jag könner mig lika trött och orkar inte men vi får hoppas att vi kommer igen blink blink. Kramkram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

No worrys skulle det ju vara...

homebylina sa...

Vi finns kvar! Hälsan och måendet måste absolut vara första prioritet! Jag tog ju en jättelång bloggpaus och visst jag tappade många läsare. Men så fick det va... jag behövde en paus på grund av saker som hände runt omkring, samt att glädjen till bloggen försvann! Jag hoppas att värmen ska göra dig gott och då menar jag faktiskt inte gällande bloggen, utan att du ska komma hem och känna dig stärkt till både kropp och själ. Sen om orken finns så ser jag fram emot dina inlägg som bjuder på livets olika sidor... i alla kulörer :-) Ta hand om dig! Kram Lina

Anonym sa...

Det är ju helt givet Bella med de grundsjukdommar du har. är det inte konstigt att du inte är stark.Det tar extra lång tid att komma i fas efter att du varit så länge sjuk. Känn ingen tvång att du skall produktsera på bloggen, ta i första hand om dig själv. Jag kommer kika in här och kolla om du är tillbaka. Jag önskar dig en trevlig resa som säkerligen kommer bli ett minne för livet. Bosta dig med nyttiga mat och frukt. Jag kan rekommendera dig BLUTSAFT för att stärka upp immunförsvaret. hälsning Eva

Anonym sa...

Jag läser alltid din blogg men har nog aldrig kommenterat... Är en kvinna som befinner mig i stort sett i samma situation som du - livet är en kamp, där jag hela tiden får hushålla med mina resurser! Vill bara skriva att din blogg ger mig styrka, bara att veta att det finns fler i liknande situation...
Nu vill jag skicka massa styrka till dig! Ha en riktigt härlig semester och njut!!! Så hoppas jag få läsa mer på din sida sen men bara om du vill och har lust - inte för andras skull!

Kram
Åsagåsa

Postadress Torslanda sa...

Jag hoppas att du hittar tillbaka energin. Förstår att det tog på krafterna rejält för dig. Skriv är du orkar, vi är ju här och läser när det kommer inlägg. Av alla slag.

Lena S sa...

Jag läser din blogg och kommer fortsätta med det. (Tyvärr är jag dålig på att kommentera med det har med mitt dubellseende att göra.)

Varm kram till dej

Kia sa...

Man kan inte vara på topp jämnt! Lite sol och bad gör dig nog glad. : )

Ha det toppen!
Kram Kia

A House With A View sa...

Sååå fint inlägg!!! Jag gillar din blogg och jag tror alla som följer den är nöjda med den som den är. Men jag vet att det är lätt att bli självkritisk. Fortsätt skriva som du gör, du har en jättefin blogg tycker jag!!!

Stööööörsta kraaaaaaaamen aka

Majken sa...

Hoppas du hittar tillbaka till dig själv... :-)
Jag vet av egen erfarenhet att det tar lite längre tid för oss aåterhömta oss.. men det kommer... säkert kommer du tillbaka med extra mycket att skriva om efter er härliga solskensresa-...

NJUT AV DAGARNA!!!
Kram

Annas inspiration sa...

Åh Bella vad tråkigt,
ta nu en välbehövlig paus och hämta krafter!!!

Hoppas att du sedan fortsätter skriva.

MÅNGA KRAMAR

alegni sa...

jag hänger kvar, och förstår dig så väl. själv har jag haft dåligt med blogginspiration på senare tid. sådant där går i vågor, vi får bara lära oss att leva med det. :)
kram, och ha det gott!
ingela

cecce sa...

Finns kvar här!! Ta den tid du behöver och invänta att kraften och lusten återvänder. För det gör den:-)

Har själv varit dålig på senare tid att kommentera. Orkar inte alltid hela vägen. Det är så skönt att bara gå in och läsa ibland bara...

Håller tummarna för dig. Skulle verkligen vara synd om du slutade skriva. Du behövs här!!

Sköt om dig!
Många kramar C