lördag 19 januari 2013

Plask o lek och trevlig fika!



Det var inte igår jag var i simhallen, men idag blev det ett besök där tillsammans med familjen T... 



Storasyster lekte för fullt i både den minsta och mellanbassängen...


Fantasin är det inget fel på och här är nypa näsan-leken i full gång i en liten paus i badandet...


Lillasyster var också nöjd och glad i vattnet efter lite gråt i omklädningsrummet...


Ankan var populär och att plaska med den egna handen i vattnet så att det skvätte framkallade leenden...




 När vi kom hem förberedde vi lite fika då vi väntade besök ifrån sambons gamla arbetskompis med familj...



Söta busfröt E var på sitt allra bästa humör...



och jag tror bestämt fikan smakade bra...


Vi bjöd på kladdkaka med lite färska bär och grädde, enkelt o gott... 



Helt plötsligt när vi sitter och pratar får vi se att vårt vita kylskåp och frys är alldeles orangegula av solens strålar som letat sig in genom fönstret när den går ner...


Spana in grannens inglasade altan så ser ni det eldfärgade skenet...

Som jag skrivit en tid nu är orken inte på topp och kroppen strejkar så jag har inte kunnat planera saker på min lediga tid, men idag blev det först ett spontant besök i simhallen med familjen T och sen en trevlig fika tillsammans med sambons gamla arbetskamrat med familj. Det har varit en toppendag och både jag och sambon har tankat positiv energi ifrån våra vänner och deras barn. Skönt att göra saker som man inte behövt planera långt innan och som är svåra att boka av beroende på dagsformen. Just nu är jag tacksam för hjälpen på vägen av vänner som jag kan säga nej till om jag inte orkar, men som ändå hör av sig och vill träffas!

Nu blir det Stjärnorna på slottet och sen gör vi nog båda en tidig kväll efter dagens lek och bus!

Kramar Bella 

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Tack för ett väldigt trevligt besök och god fika! Snart är det vår tur att bjuda igen! :)

Anonym sa...

Härligt med badhuset. M och A var där i går förmiddag, och jag gick ner när skolan va klar. Härligt och nästan tropiskt varmt kändes det när man kom in med full vintermundering.kram åsa

Nazima sa...

Låter som en toppendag på alla vis. Ja, badhuset är grymt poppis här med. Vi var i U-a innan jul med barnen och det var uppskattat.

Hoppas vi kan boka in en fikadejtpå Två fröknar snart, jag har det relativt lugnt nu bortsett från nästa helg.

Kram och trevlig söndag!

Home2tiny sa...

Låter som en härlig dag med bästa vänner, fika o ha det mysigt. Kramisar Tina