onsdag 2 januari 2013

Från rött till vårigt pastellfärgat...

 
Julpyntet är fortfarande framme hos oss, men om ett par dagar åker det ut och nu längtar jag efter ljusa våriga pastellfärger och den första tulpanbuketten...

 
De här bilderna är lånade från IKEA bloggen Livet Hemma och de små söta skålarna på bilden spanade jag in på IKEA idag och det kommer nog bli ett köp när hyllorna fyllts på i det blågula varuhuset, idag fanns det bara visningsex...
 
Idag blev det alltså ett besök på IKEA för bloggerskan under tiden sambon var på ett möte i Göteborg. Jag är ledig ett par dagar så jag passade på att åka med och även om det det var ganska utplockat på hyllorna och fortfarande inte ombyggt efter julen och det inte blev mer shoppat än värmeljus och servetter så är det alltid kul att gå ett varv i varuhuset som är svårt att lämna tomhänt. Behöver jag säga att jag är glad över att vi till våren/sommaren kommer få ett nybyggt IKEA varuhus bara fem minuter bort...
 
 
Med några tänkvärda så här på det nya årets andra dag önskar jag er en god fortsättning på 2013...
 
Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

vitagavlar.blogspot.com sa...

Det blir bra med ännu ett IKEA inom närområdet... Jag har två inom 30 min, snart tre då! De rosa skålarna var ju ursöta!

Vilken härlig vistelse ni verkar ha haft i Varberg! Det får vi nog testa...

Kram Lisa

Villa Ell sa...

Vilken underbar nyår ni hade :)
Jag var med tjejkompisarna på Asia spa i september förra året, men vi fick inte plats i den nya utbyggnaden men fint var det!

Ja nu får våren komma, köpte faktiskt tulpaner idag! Så härligt, vårkänslor!!

Kram
Sandra

TIDSOPTIMISTEN sa...

Åhh vilket fint pastelligt porslin det måste spanas in jag fick äggkoppar i den rosa nyansen i juklapp så de kan jag matcha lite med ;) Tack för tipset!

Kram Ullis

Charlie sa ... sa...

Mmm....så fint! Pastellfärgat är så härligt!

Fina ord som du delar med dig av Bella.

Stor kram
Lotta

Eva sa...

Ser fräscht ut ,men porslinet i serien arv de rosa skålarna med vågad kant ,har och haft med kommer inte köpa fler porslinet är så skört går bita och flisor . Ingen kvalité alls.

Home2tiny sa...

Kul att få Ikea så nära, lite mindre roligt för plånboken kan jag tänka mig......o varför fårman alltid med sig värmeljus o servetter därifrån? Det är ett mysterium hur de alltid hamnar i kundkorgen. Kramisar Tina

cecce sa...

Vilka fina vårliga färger! Så sugen man blir på vår:-))

Önskar dig en riktigt god fortsättning på 2013!!
Vilken vacker och talande text...

Kram cecce