tisdag 29 januari 2013

Hemma...

 
Jag får alltid en obehalig oroskänsla i magen när jag blir förkyld och får hosta. Rädslan är att bli långvarigt sjuk vilket hänt flera gånger efter min sjukdomsresa började för sju år sedan. Det var segdragna infektioner och mycket hosta från både lunginflammationer och mycoplasma som knäckte mig till en början och efter det får jag nästan alltid kraftig hosta som sätter sig djupt i bröstet när jag blir förkyld och mitt dåliga immunförsvar gör att jag är mer mottaglig för infektioner och så tar det längre tid för kroppen att läka nu än tidigare i livet.
 
Jag drar mig alltid in i det längsta för att stanna hemma ifrån jobbet, har alltid varit sådan och har mer än en gång gått och arbetat med feber i kroppen och proppat i mig alvedon för att klara dagen. Inte bra jag vet och jag har fått känna på baksidan av att vara stönig och inte lyssna på kroppen efter som jag sedan fått dragits med hostan och förkylningarna länge. Jag insåg nog redan igår morse att jag inte borde gått till jobbet, men jag ville försöka då det är sämsta veckan att bli sjuk så här i slutet på januari, men jag fick inse att jag inte hade på jobbet att göra och t o m chefen sa till mig att gå hem så det fick bli så och just nu försöker jag peppa mig själv med positiva tankar mellan hostattackerna att jag snart är på benen igen...
 
 
Kramar Bella
 
 
 

9 kommentarer:

Helenas loggbok sa...

Krya på dig! Hoppas det bara är en "vanlig" liten förkylning och att det inte blir något mer den här gången.
Stor kram
Helena

Nazima sa...

Krya på dig vännen, hoppas det vänder nu och att du får vilat ordentligt. För barnen och mig är sömnen bästa medicinen. Barnen har ofta sovit sig friska trots rätt hög feber.

Kram på dig!

cecce sa...

Hoppas, hoppas du snart blir bra igen och slipper hostan! Tyvärr är det ju förkylningstider nu, och jag tycker var och varannan går omkring och snörvlar och hostar. Men du har det snäppet värre...så, jag önskar att du kryar på dig så snabbt det bara går.

Sköt om dig och vila nu!!

Kram cecce

Majken sa...

Eftersom du så lätt får luftvägsinfektioner & drabbats av långa sådana så undrar jag om du har ngn medicin du kan ta. Typ kortison att innhalera så att dina luftrör inte lika lätt blir sjuka. Man kan efter långdragta hostifektioner få astmaliknande symtom. Min son fick det efter kikhosta. & behandlas som "astmatiker". Får alltid hosta vid förkylning...

KRYA PÅ DIG!!!

Kram

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Åh hoppas du klarar dig ...

Blir lite nyfiken på hur di kom fram till att du led av ME ?

Kram

Och som sagt håller tummarna för att du inte blir långvarigt sjuk.
Pernilla

Kia sa...

Man ska lyssna på kroppen!!
Krya på dig!

Kram Kia

Home2tiny sa...

Vila o ta hand om dig, förkylning är inte att leka med. Är själv oxå livrädd för att få influensan, men det är bara att hålla tummarna att man klara sig. Många krya på dig kramisar Tina

A House With A View sa...

Neeej vad tråkigt att vara sjuk! Jag har också känt en antydan till förkylning på gång idag, inte kul. Hoppas du vilar mycket och klarar dig undan så gott det nu går!!

Stöööörsta kraaaaaaaaamen aka

Nilla Q sa...

Åh, försök att ta det lugnt du, när du blir sjuk, så blir du förhoppningsvis bättre snart. Krya på dig!

Kram Pernilla