torsdag 31 januari 2013

Hosta o snitt på magen är ingen bra kombo...

 
Här är det fortfarande sjukstuga, sambon är på benen igen, men jag hostar ännu och allmäntillståndet är så där. Var hos läkaren igår för att få starkare hostmedicin och passade då på att fråga om två födelsemärken jag hade på magen som växt, ändrat färg och kliat ett bra tag. Har inte orkat ta tag i det o så drar man sig lite för vet man inget så behöver man ju inte oroa sig. Läkaren tittade på dem och tyckte absolut de skulle bort så jag fick en tid redan idag. Blir så klart lite orolig när jag fick en tid så snabbt, men nu är det bortopererade och så är det bara att hoppas på det bästa. 
 
Var inte orolig el nervös innan själva operationen, har tagit bort ett par märken för många år sedan och det är ju absolut inget stort ingrepp, men bedövningen var helt överjävlig idag. Är inte rädd för smärta och brukar vara ganska tålig, men när det kommer till stick i huden är det jobbigt då jag alltid har ont i kroppen och är öm i huden pga av mina andra sjukdomar. Nästa gång är det jag som ber om ett bedövningsplåster som får sitta på en stund innan sticket!
 
Har självklart ont i magen nu när bedövningen släppt, det både stramar och värker då det ena märket var ganska stort och hostan gör det inte bättre så jag tänker ta ett par alvedon o hostmedicin och göra en tidig kväll idag.
 
Kramar Bella

8 kommentarer:

Home2tiny sa...

Ta hand om dig vännen. Kramisar Tina

Dagar av lycka sa...

HVA! Det låter inget vidare. Skönt att ha fått prickarna kan jag tänka dock!

Krya nu på dig fort som blixten!

Kram Anna

vitagavlar.blogspot.com sa...

Oj då! Krya på dig!
Kram Lisa

cecce sa...

Så bra att du tog bort dem!! Är säkert ingen fara även om jag förstår din oro. Det går bra ska du se:-)

Hoppas det onda försvunnit vid det här laget och att hostmedicinen gör sitt!

Sköt om dig!

Kram Cecce

Majken sa...

Bra att du fick tagit bort de där födelsemärkena :-)

Hostmedicin innan sänggående kan göra underverk :-)

KRYA PÅ DIG!
Kram

alegni sa...

Bra att du tog dig i kragen och visade födelsemärkena. Sådana ska man inte gå omkring med om de ändrat karaktär. En gång tog de bort sju av mig vid samma tillfälle. En del knipsade de bara av, en del brände de bort och en del skar de bort med kniv. Jag kände mig lite mörbultad efter den behandlingen, men glad ändå att jag tog mod till mig att få det gjort.
Hoppas du börjar må bättre snart!
Kram och trevlig helg!
Ingela

Villa Ell sa...

Hoppas att du mår bättre och ta väl hand om dig...

Ha en fin kväll
Kram Sandra

Psst nu när man lärt sig att skicka tankarna vidare så är det härligt att kunna ligga stilla

TIDSOPTIMISTEN sa...

Men din stackare är det inte det ena så är det det andra. Hoppas du får en god natts sömn och att hostan är bättre i morgon ;)

Kram Ullis

....och vad duktig du är som kommer ihåg allt och inte har någon kalender, du är min förebild ;)