tisdag 30 oktober 2012

Tisdagsträning...

 
Blev sugen på en riktigt smarrig fruktsallad när jag såg den här bilden på Julias Wellnes-blogg, kan villigt erkänna att jag blivit jättedålig på att äta frukt efter jag fick en allergisk reaktion när jag åt nektarin för drygt ett år sedan. Även om jag får vara försiktig med kärnfrukter finns det ju andra frukter att äta så detta får det bli förändring på...
 
Är nöjd med mig själv denna tisdagskväll då jag kommit igång med träningen igen, idag blev det trampmaskinen och övningar som jag fått av min sjukgymnast. Efter att min förebyggande sjukpenning tog slut i våras så har det i princip inte blivit någon träning över huvudtaget då jag helt enkelt inte haft ork till det när jag arbetat mina 75 %. Sedan ett par veckor tillbaka har åter fått förebyggande sjukpenning 3 timmar två dagar i veckan vilket ger mig möjlighet att orka träna så det har jag gjort och på torsdag är det dags för bassängträning igen. Har märkt stor skillnad på värken och stelhelen i kroppen under de månader jag inte kunnat träna så det känns riktigt bra att vara igång igen.
 
När jag rör på mig blir jag alltid mer sugen på nyttig mat och då framför allt frukt o grönt och det är ju en bonus då kroppen behöver alla vitaminer den kan få så här i höstmörkret.
 
Hoppas din dag varit bra!!

Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

Mickis sa...

Vad bra att du mår bra av träningen :-)
Det ger mersmak.. MUMS vilken fräsch sallad :-)

Ha en fin kväll!
Kram

vitagavlar.blogspot.com sa...

Åh, jag skulle oxå behöva komma igång med träning men rumpan är så tung så tung i soffan...
Frukt & grönt är jag dock bra på, alltid något!
Ha en fortsatt fin vecka! Kram Lisa

Eva sa...

Hej hur fungera förebyggande sjukpenning , jag pratade med min syster som har problem och jag sa att det finns något . Vill du berätta hur det fungerar vore jag tacksam .

Vardagslyx sa...

Skönt att vara igång! Och skönt också att träningen gör skillnad och hjälper dig.

Hade tänkt att kommaigång med spinningen nu när jag är ledig, men då fick jag förstås feber o ont i halsen:(

Kram Pernilla

Design Concept - by Linda sa...

Vilket smarrigt frukt- och bärfat!

Jag försöker också bli bättre på att stoppa i mig frukt och grönt om dagarna, välbehövliga vitaminer så här års:)

Vad skönt att du fått tillbaka din sjukpenning.

Ha en fin dag! /Kramar

Bella sa...

Eva: Förebyggande sjukpenning kan du få för att gå på rehabilitering som ska hjälpa dig att antingen bli bättre eller för att förebygga att man blir sämre vilket kan leda till en vanlig sjukskrivning. Rehabiliteringen ska vara tillsammans med ex en sjukgymnast. Jag har fått förebyggande sjukpenning 3 timmar två ggr vecka och under dessa timmar ska jag ta mig till o från sjukgymnastiken, träna och den överskjutande tiden skall användas till återhämtning. Jag går en av ggr på träning i varmvattenbassäng och den andra gången är det vanlig sjukgymnastik som gäller. Hoppas du fick lite info som du får användning för och att din syster kan få hjälp. Jag vet om du vill läsa mer att det går att hitta info på försäkringskassans hemsida om detta och du får gärna maila mig om du har fler frågor. bellasvagtillbaka@hotmail.com
Kram Bella