måndag 22 oktober 2012

Sju sorters kakor...

 
Det har saknats en bakbok på min hylla här hemma, nu är den på plats tack vare att jag blev lycklig vinnare i Cecce:s tävling, TACK!!

 
 
Jag har hittat recept på många klassiska kakor som jag vill baka när jag blir piggare...
 
Ny vecka och nya möjligheter brukar man ju säga och det stämmer ju även om min vecka har inte börjat på topp, men jag satsar på en uppåtgående trend på både ork och humör. Har känt mig allmänt nere och orkeslös idag, bra är i alla fall att febern är borta så jag har kunnat jobba,
 
Bättre än bra är att jag blev lycklig vinnare till ett ex av den klassiska bakboken Sju sorters kakor hos Cecce för ett par veckor sedan och när vi kom hem ifrån Stockholm i förra veckan låg boken och väntade på mig i brevlådan. Nu känns bakbokssamlingen betydligt mer komplett då denna klassiker saknats tidigare.
 
Hoppas du haft en bra start på veckan!!
 
Kramar Bella ♥

3 kommentarer:

Majken sa...

Jag har den boken här hemma & den har jag använt mig mycket av. Hoppas du får glädje av din :-) & Grattis till vinsten .-)

Skönt att du iaf mår ngt bättre.. Hoppas det är en uppåtgående trend :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Åsa Gustavsson sa...

usch och fy... hoppas verkligen din förkylning går över snart!! Men verkar som ni hade en trevlig tripp till Sthlm! Har åxå boken, om en aning äldre utgåva. Ärvde farmors bok, inkl. kommentarer och extra recept =) Stor kram på dig gumman!!
Kram Åsa

Charlie sa ... sa...

Grattis Bella!!! Sådan fin kokbok, en riktig klassiker.

Hoppas du mår bättre snart!

Sköt om fig
Kram
Lotta