tisdag 23 oktober 2012

Bästa stylingtipset - "sylen"...

 
När Expert gick i konkurs passade jag på att fynda en "syl" till 80 % rabatt och jag är så nöjd med mitt nya stylingverktyg ifrån OBH Nordica. Enkel att använda och resultatet går att variera beroende på hur man väljer att använda creative curl-locktången med konisk utformning, detta får bli dagens tips!
(Bild lånad ifrån nätet.)
 
Förutom att jag roat mig med att locka håret denna oktobertisdag för att prova min nyinköpta "syl" har jag kunnat bocka av ett par måsten under dagen som jag dragit på ett bra tag och känslan när man väl tar tag i sådana saker är skön och man känner sig nöjd med sig själv samtidigt som man inte blir klok på varför man inte sett till att få gjort det tidigare då det visade sig inte vara så "farligt" och jobbigt, men sådana är vi väl alla ibland... Gott att få det ur världen i alla fall!
 
Hur har din dag varit?
 
Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Ser ut som ett riktigt bra fynd på utförsäljningen.

Här har det varit en grå tisdag med mycket möten. Nu myskväll med eld som brinner i braskaminen.

Nilla Q sa...

Kul med ett bra fynd!

Har faktiskt också fått lite såna där saker gjorda, nu när jag var hemma idag. Håller med, det känns ju så bra när man är av med det!

Kram Pernilla

Helenas loggbok sa...

Åh vad kul med en "pryl till håret". Jag är urkass på att fixa och greja med mitt hår. Jag som har alla möjligheter med en pappa som är frisör.... men det har aldrig intresserat mig. En tofs eller ett hårspänne att fästa upp allt med är good enough för mig! Har beställt klipptid när jag kommer till Sverige och har lust att göra något drastiskt, läs typ klippa 3 cm!!!!!
Visst är man knasig ibland som inte får tummen ur med de där samtalen eller sakerna som egentligen inte är så farliga eller jobbiga när det kommer till kritan? Men SÅ skönt när man har kommit över tröskeln och fått det gjort!
Stor kram
Helena

HOUSE of ADELA sa...

Å en sådan skulle gärna få flytta in här med! Toppenfina lockar och kul att variera sig! Fick SÅN lust att åka till Stockholm när jag såg ditt förra inlägg! Fina bilder och så inspirerande!

Kramar
Adela

Majken sa...

Vad bra att kunna fynda en syl :-)

Fint att du fick tagit tag i måstena :-) Det är så skönt när sådanat är avklarat...

Ha en fin kväll frk lock ;-)
Kram

A House With A View sa...

Men åååååh vad himla nyfiken jag blev att se dina fina lockar nu:)))) Du måste visa det i ett inlägg! Vilket fynd, det kan man verkligen kalla REA:)))

Kraaaaaaaaaaam aka

Charlie sa ... sa...

Så himla skönt att bocka av på listan! Håller med dig helt och hållet. Då känns det lite lättare.

Roligt med en syl ;)

Kram!
Lotta

Kia sa...

Kan säga att min vecka började väldigt tungt!! Fick reda upp min kritik med 2 tunga samtal med 2 personer som inte alls kunde ta det utan bara såg det som ett påhopp. Så jag var rätt trött när jag kom hem från jobbet. Men nu kanske det lättar lite.

Beta av att göra grejer är rätt skönt och det finns många små som faktiskt inte tar sån tid utan går fort och man undrar varför gjorde jag inte detta tidigare??

Ha en toppen dag!
Kram kia

Ps. Nästa gång du är i krokarna kanske man skulle få till en bloggträff. : )