lördag 23 juli 2011

Första höstplaggen och nytt jobb...






















Första höstplagget i år blev den här gråa stickade koftan ifrån Gina Tricot för endast 199 kr...






















Poncho i färgen Oat melange fick också följa med hem, 199 kr kostade även denna som finna i flera färger...

Sommarveckorna och dagarna går i en rasande fart och juli närmar sig redan sitt slut, blogginläggen duggar inte lika tätt som i vanliga fall här och jag ser att det är likadant hos många av er andra också. Förhoppningsvis njuter ni av lediga dagar på bästa sätt och ägnar Er åt annat än att sitta inne framför datorn. Efter en veckas jobb har jag nu semester igen i tre veckor. En semester som inte riktigt kommer bli som planerat då sambon börjar jobba igen på måndag. Efter det tråkiga beskedet att företaget han arbetade på sattes i konkurs för ett par veckor sedan vändes tillvaron lite upp och ner och det blev en hel del tankar och funderingar kring framtiden. Nu har det löst sig till det bättre då företaget köpts upp av en konkurrent och sambon har blivit erbjuden samma tjänst som han hade tidigare. Han kommer få avbryta sin semester och börja jobba på måndag så någon mer gemensam semester blir det inte för oss i sommar, men huvudsaken är att han fått ett nytt jobb och att jag får tillbringa min semester på egen hand och inte på havet tillsammans med sambon har mindre betydelse med tanke på omständigheterna.

När jag vaknade imorse stod regnet som spön i backen och det kändes som en typisk shoppingdag, ringde goa vännen S som utan övertalning mer än gärna följde med till närmsta köpcentrum för butiksspan och en trevlig lunch. Det har redan kommit in en hel del höstnyheter i butikerna och inne på Gina Tricot hittade jag flera fina tröjor som kommer bli välanvända när höstmörkret tränger sig på.

Sitter och tittar på sändningarna ifrån norska Nrk ikväll och det känns fortfarande så här ett dygn efter den hemska terrorattaken helt overkligt och det är svårt att ta in att detta fruktansvärda dåd skett bara 20 mil härifrån...

Nu åter till tv:n och jag vill avsluta med att önskar Er alla en riktigt trevlig lördagkväll!

Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Det var ju skönt att det blev jobb för din sambo...
Fina shoppingfynd du hittat,,,koftan ser riktigt skön ut
Detta i Norge är helt ofattbart...jag har haft på TV:n hela dan....även om jag inte tittar så vill jag höra om det händer mer
Kram// Inga

Cicci sa...

Vad skönt för sin sambo. Det måste känts förfärlig när företaget gick i konkurs. Men tur att det löste sig trots allt.

Jag kollade på samma tröjor på nätet idag. Vi har inte GT i stan, men ska till Malmö om nån dag och då ska jag spana in dem.

Visst är det ofattbart! Man tänker inte att nåt sånt kan hända i våran omvärld. Riktigt obehagligt!

Kram

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Sååå skönt att det löst sig med jobb för sambon.
Fina hösttröjor du köpt, kan ju behövas redan nu i ruskvädret, ler.
Hoppas solen snart lyser på oss igen!
Ha en skön semester vännen och hoppas ni får några fina dagar till havs tillsammans.
Kram Lotta

Kia sa...

Skönt att det löste sig med jobbet. Man är ju lite lätt beroende av sånt tyvärr.
Snygg poncho. Kanske ska ta sig ut till affärerna snart.

Kram Kia

A House With A View sa...

Åh vilka jättefina tröjor du köpt!! Men oj vad jag påmindes om att hösten snart är här, gud vad veckorna går fort!!!! Gäller att passa på att njuta så mycket det går här och nu (om nu solen vill börja skina någon gång förstås, hihi)!! Vilken tur att din sambo fick ha kvar sitt jobb!!!!!!

Stoooooooooor kraaaaaaaaam aka

Fairytale sa...

Koftan var ju hur mysig som helst. Vilken tur att det ordnade sig för din sambo.
Ha en härlig söndag!
Kram

Postadress Torslanda sa...

Va dskönt att det löste sig så bra för din sambo med jobbet! Och de där kakorna! Ser väldigt gott ut!