onsdag 19 maj 2010

Andas...



Andas - det är det jag ska göra idag, har tagit ledigt ifrån jobbet, dels för att kunna åka och hälsa på min farmor på sjukhuset, mina krafter räcker inte till för att sätta mig i bilen och köra dit efter jobbet, men också för att andas. Jag måste helt enkelt ta hand om mig själv innan det går alldeles för långt och jag ligger helt utslagen igen. Det har som jag tidigare skrivit varit alldeles för mycket den sista tiden, min ork är slut, har inga fler reservkrafter att plocka fram, jag fokuserar nu på att andas, när jag är stressad och slutkörd går jag omedvetet omkring och håller andan, stressar på mig själv även i situationer där jag inte behöver skynda, är medveten om det nu och försöker påminna mig hela tiden om att ta ett djupt andetag och ta det lugnt. Vilket är lättare sagt än gjort när kroppen är uppe i varv.
Vaknade upp av att solen strålar letade sig in genom sovrumsfönstret och tempermometern visar på 22 grader i solen så nu ska jag ta med mig en bok och gå ut och sätta mig och bara vara.
Ta hand om Er!
Kramar ♥

9 kommentarer:

Helenas loggbok sa...

Vad skönt att du har kunnat ta ledigt. Hoppas du kan få en riktigt mysig dag med farmor och att bara ha det skönt i det fina vädret!
Stor kram
Helena

Signe 1 sa...

Vilken härlig dag! Vet precis vad du menar...
Jag mejlar tillbaka till dig senare, tack för svar!! Kramkram S.

Uh-huh-me.com / Nettan sa...

Hoppas att du får en underbar och avkopplande dag med farmor! Vädret är ju helt fantastiskt iaf! Jobbigt att jobba såna här dagar :)

Vill tacka för dina kommentarer inne hos mig. Har inte hunnit gå in och läsa hos folk, är mycket runtomkring nu men tack !

Kram, ta hand om dig!

homebylina sa...

Hoppas du fick en skön dag med sol, värme och mycket vila! Ta hand om dig! kram Lina

Susanne sa...

Lilla gumman, detta låter inte bra.
Andning är riktigt bra för att få hjärnan mindre stressad, jag håller också på med det nu.
Hoppas allt ordnar sig och att du kan komma på fötter igen.

Kraaam

Ann-Louise sa...

Blir ledsen när jag läser att din farmor är dålig. Vet hur jobbigt det är när ens nära är sjuka. Hoppas på det bästa.

Bra av dig at lyssna på dig själv och få en dag till återhämtning. Själv längtar jag till sommarlovet nu, har inte så mycket inspiration just nu.

Hoppas du haft en skön dag i Sommarsverige!

Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Men vännen, det här låter inte bra. Jag blir orolig för dig!!!Hoppas att du hade en skön stund på morgonen med boken/ Ha det gott Kramar från mig

alegni sa...

ta hand om dig. det där med utmattning är inget att leka med. jag har själv varit utsatt för det och har fått lära mig att säga nej när det blir för mycket. dock glömmer jag ibland bort mig, som nu i vår då jag haft väldigt mycket stress. nu går jag och oroar mig för att det skiter sig sen när allt lugnar ner sig igen. det är nämligen det som brukar hända :/
varm kram
ingela

Emma sa...

God förmiddag vännen!

Hoppas du har de skönt ute på altanen med din bok. Vilken läser du nu? Behöver tips! : - )

Du gör så rätt i att ta ledigt! Man behöver ha sina pauser emellanåt för att fylla på energi. Ta nu de lungt och låt nu mannen din skämma bort dig ; - )

Hoppas inte de är något allvarligt med din farfar?

Många Kramar från mig till dig