torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag...


Som ni ser är det choklad och sega godisar som är mina favoriter, salt, surt och laktris är inget som hamnar i min godispåse...

Stora godisskålen är fylld till bredden och det är bara att erkänna att jag redan provsmakat både en och två bitar, i kylen finns det gott om ägg och annan påskmat så nu är jag redo för årets påskfirande, började min ledighet med ett besök hos frisören, ljusa slingor och klippning av topparna blev det. Denna skärtorsdagskväll kommer tillbringas hemma i lugn och ro med bland annat veckans final i Halv Åtta och efter en trött vecka med grym huvudvärk så ska det bli riktigt gott att slippa ställa väckarklockan imorgon. Har annars haft en bra dag på jobbet, alltid lika roligt när kunderna visar sin tacksamhet över den hjälp de får och tillsammans med den lilla påskpresent jag fick ifrån jobbet i form av god choklad lämnade jag kontoret med ett leende på läpparna idag och jag tror inte jag gått på något 1:a april skämt idag, men säker kan man ju inte vara... :)

Hoppas ni haft en bra dag och lova mig att ni tar det lugnt om ni ska ge Er ut i trafiken denna olycksdrabbade helg, själv funderar jag på att lifta med någon trevlig påskkärring och göra ett besök på Blåkulla på självaste påskafton, om det blir någon kvastfärd återstår att se, nu en kopp te och lite mera påskgodis!!

Kram

4 kommentarer:

Cicci sa...

Din godisskål skulle vara perfekt, om det var lite mera surt godis ;)

Denna veckans Halv 8 hos mig har varit den bästa veckan på väldigt länge. Älskar dansk inredning och både Maggans och Påls hus tilltalade mig verkligen.

Jag får önskar min fina bloggkompis en fin påsk. Mys nu riktigt med dina nära och kära.

Många kramar

Stjärnor & Champagne sa...

Hm ja ett skämt gick jag på men sen läste jag noga och då klack det till, suck...Har du också ont i huvudet? Usch inget kul, jag har ju det always men värre nu...Hoppas iaf att ni får en bra påsk vännen/ Kramkram Anne

Huset vid ån sa...

Mums, vad gott det ser ut! Önskar dig en riktigt Glad Påsk vännen! Kram Therese

Emma sa...

Glad Påsk gumman!

Ha nu en underbar Påsk.

Kramar i massor