fredag 30 april 2010

Valborgsmässoafton...


Mörkret har sänkt sig utanför fönstret denna valborgsmässoafton och klockan har redan passerat 22, det blev inget besök vid någon majbrasa i år då tiden helt enkelt inte räckte till utan vårens ankomst har firats på enklaste sätt här hemma med rester av gårdagens tacopaj framför braskaminen utan skönsjungande manskörer.
Började fredagen med att åka till Bilprovningen för efterkontroll av min bil som nu gick igenom besiktningen utan problem, pappa fick t o m beröm för att han svetsat så fint under min bil :)
Nu ska vi avsluta kvällen med att se "Närkontakt" nere i biorummet, filmen ska enligt recensionerna på fodralet vara nervkittlande, skitläskig och riktigt obehaglig så om detta är den bästa filmen att se innan man ska sova återstår att se, en inte allt för vild gissning är att jag kommer slockna så fort jag lägger mig ner i soffan, så vi får helt enkelt se om det blir någon filmrecension imorgon...
Önskar er alla en riktigt trevlig Valborg!!
Kram ♥

5 kommentarer:

cecce sa...

Hej!
Drömde du mardrömmar i natt kanske?:-)

Vi såg ett majbål i går då vädret faktiskt var ganska ok.
Frös faktiskt inte vilket annars är brukligt:-)

Hoppas du vilat dej i dag och haft det bra.

Kramar

Anonym sa...

Jag hörde heller ingen manskör, hade fullt upp med Wilma igår...
:-)

Låter häftigt med ett biorum! Det skulle jag vilja ha, var filmen bra? Gillar spänning, fastnade för Falk-serien ...
Ha en skön söndag, kram! /Mira

jessi sa...

Det låter som en läskigt film som jag inte hade vågat se.. =)

Det blev ingen majbrasa för oss heller iår men man kan fira in våren ändå!

Hoppas du mår bra bloggvännen!

Jag mailade dig ett svar för ett tag sen, hoppas du fick det!

KRAMIS

Signe 1 sa...

Hej vännen! Hoppas allt är väl med dig! Här skiner solen som aldrig förr och det är en lovely vårdag! Kramkram Sofia

Ann-Louise sa...

Tack, det är tur man inte vet, men konstigt vad man "anpassar" sig i situationen. Nu får man ta nästa steg i livet och det går känner jag!

Hoppas du känner dig piggare av vårsolen!

Kramar