måndag 20 augusti 2012

Rönnbär och Dallas...


Björken vid dammen har börjat tappa sina löv och för varje dag blir de gulbruna på marken allt fler. Årets sommarväder med skiftande regn och sol har gjort att trädens löv är ovanligt gröna så här i mitten av augusti och växtligheten inte alls lika torr och gul som många andra år. Rönnbärsträdens röda bär lyser upp i den gröna faunan och häromkring är de många och enligt den gamla bondepraktikan betyder det att en sträng och snörik vinter väntar...
Är som jag skrev igår inte redo för hösten riktigt ännu, men däremot tycker jag det är helt okej att tv-tablån på kvällarna nu fylls med säsongspremiärer och ikväll bänkar vi oss som så många andra för att se första avsnittet av nya Dallas, måste ju se bara ses!!
Kramar Bella ♥

5 kommentarer:

Nilla Q sa...

Har precis kollat på Dallas nu, åh vad kul det var! Äldsta sonen kom förbi: "Vad är Dallas?"
Vad är Dallas!? Tv seriernas största, ju;)

Kram Pernilla

Charlie sa ... sa...

Vad roligt att Dallas börjar i Sverige nu! Jag har inte sett ett enda avsnitt, men det ska bli ändring på det ;)

Rönnbär är så vackert!

Kram

Majken sa...

Jag är inte heller redo för hösten än men är glad över de nya tv programmen som kör igång nu :-))

Kollade Dallas och behöver nog se fler avsnitt för att risa eller rosa det ;-)

Ha en fin tisdag!
Kram

Postadress Torslanda sa...

Såg 1a avsnittet igår och kände att det kanske blev lite för mycket intriger (?) Som att de tagit i från tårna och allt skulle hända dirket ... njaaa ...

Cicci sa...

Tänk att det är höst snart... Kändes lite långt borta när jag var på stranden idag. Tog ledigt idag för att njuta av sommaren kanske sista strandendag.

Missade Dallas igår, men ikväll ska jag sitta bänkad.

Kram