torsdag 2 januari 2014

United States of Cakes...


Nyåret innebär för många en nystart efter jul och nyårshelgernas frosseri i god mat o sötsaker och nyttigare o hälsosammare mat och leverne är det som gäller så att tipsa om en bakbok i januari är väl lite tokigt, men kan inte låta bli då Roy Fares senaste bok som låg i en av mina klappar verkligen rekommenderas...


 Härliga bilder...


och självklart en hel massa smarriga recept...


 Egna sandwiches av chokladkakor med glass emellan måste jag prova att göra till sommaren... 


En Chocolate Cheesecake gjorde jag här i eftermiddags och den står nu i kylen redo för att provsmakas imorgon...

Vardagen börjar så sakteliga återvända efter jul och nyårshelgen även om både jag och sambon är lediga resten av veckan (läs sambon har suttit hemma och jobbat hela dagen). Jag har de senaste åren valt att ta ett par semesterdagar efter nyårshelgen och istället jobbat mellan jul och nyår, tycker det är skönt att få någon extra dags ledighet efter man kommit ner i varv på spa:t. Torsdagen har ägnats åt bl a tvätt och mathandling, med andra ord ganska trista vardagsmåsten som är sköna att få undan

Hur har din andra dag år 2014 varit?

Kramar Bella 

2 kommentarer:

Nazima sa...

Tack för boktipset, fina du! Den ska jag skriva upp på önskelistan, till födelsedagen (som ju är ganska långt till förstås) eller kanske påskpresent( har fått en liten present av mannen istället för ägg fyllt med godis).

Visst är det skönt med lite ledigt mellan jul och nyår, försöker ochså alltid vara ledig då så att man slipper ha barnomsorg dessa dagar och kunna få ha mysig familjetid.
Idag har vi tvättat och börjat packa, åker till Branäs ett par dagar, vädret och snöläget verkar sådär dock, men så länge de funkar med skidskola för barnen är det ok, tycker jag.

Kram på dig!

millandante sa...

Åh vilken läcker bok, och himmel så fina sandwich!! Hoppas ditt bakande blev gott och lyckat:)

Kram och god fortsättning!!
Milla