fredag 24 februari 2012

Våren har intagit Bohuskusten!!


Att få möta våren i Paris är en dröm som jag hoppas få förverkliga nästa år, huruvida våren kommit till Paris i skrivande stund låter jag vara osagt, men den har officiellt intagit Bohuskusten, härligt!!

Årets korta vinter är redan slut här vid Bohuskusten, då det i torsdags officiellt klockades in meteorologisk vår här. Definitionen på meteorologisk vår är att dygnsmedeltemperaturen ska ligga över noll grader sju dygn i sträck. Prognosen för helgen ser riktigt lovande ut och det väntas sol och varma temperaturer även om vindarna väntas bli ganska kraftiga, det gillas skarpt och i helgen ska jag försöka att vara ute så mycket som möjligt och tanka energi från den friska vårluften och låta solen värma mig. En solstol på altanen, ett gäng filtar, en bra bok, lite varm choklad, vad säger ni om det? Låter väl inte helt fel!!

Önskar Er alla en riktigt trevlig helg!

Kramar Bella ♥

PS! Vad tycker Ni om den lilla prinsessans namn, Estelle Silvia Ewa Mary?Visst var det lite kul att de valde ett så oväntat namn! DS

6 kommentarer:

Nazima sa...

Ja, nu har vi äntligen fått våren hit och det är underbart, för nu vill inte jag har någon mer snö, ser fram emot att få vårpimpa altanen med härliga växter framöver.
Jag hoppas du och sambon får en riktigt härlig helg!
Kramar

Mitt liv som förskollärare sa...

Ganska sött namn, när man vant sig tror jag att jag tycker. Härligt är vädret, det känns att våren är på G.
Ha en go helg.
Kram/
Berit

Postadress Torslanda sa...

LÅter fint det där med altanen.
Men namnet njaaa, nej. Gillar det inte.

Ulrika sa...

Gud så härligt!!! Ibland önskar jag att man bodde i södra delen av Sverige men samtidigt skulle man gå om miste alla fantastiska årstider som är helt annorlunda här i norr. Vilka I-landsproblem ;D

Hoppas ni får en fantastisk helg med mycket sol och värme!

Kram

cecce sa...

Åh!! Min dröm är att få åka till just Paris på våren! Hoppas på att den slår in en vacker dag:-)

Visst är det skönt att den hemska kylan börjar ge vika. Sitter här och laddar för en promenad i blåsten. Det blåser rejält så det gäller väl att bylta på sig ett tag till. Önskar att du hittar en plats med sol och lä och får njuta en stund av den annalkande våren!

Ha en riktigt fin helg!

Kramar

Linda - Harmony Home sa...

Ja, det är såå underbart med lite vårvärme.

Jag tycker namnet är jättefint!! Tycker det är kul att de väljer ett lite annorlunda namn. Estelle kommer troligen toppa namnlistorna framöver:)

Kram /Linda