onsdag 29 februari 2012

Sockerrus och KlaraForm...


Hittade den perfekta tyll och sprits-skolan idag! Med fina foton illustreras på Sockerrus vilken tyll som ska används beroende på vilket utseende man vill ha på sin topping. Recept på bra frostings liksom en hel del andra värdefulla tips och smarriga recept hittar du också här. Hittade även till KlaraForm som säljer snygga baktillbehör som muffinsformar, cupcakeskartonger och strössel tillsammans med allt som behövs för att förpacka och dekorera snyggt. Tror bestämt det får bli lite bakning i helgen efter all inspiration jag fått!!

På tv:n lagas det nu mat i Mästerkockarna och jag och sambon har sjunkit ner i varsin fåtölj i vardagsrummet efter att ha tittat på en gullig romantisk komedi nere i biorummet som jag kan rekommendera om ni vill se en charmig feelgood film, "Crazy, Stupid, Love" heter den och har precis landat i videobutiken.

Annars har det varit en ganska vanlig onsdag med jobb och ett besök på bilverkstaden där jag lämnade bilen för lite reparation under morgondagen, förhoppningsvis är det inget stort, men alltid trist att lägga pengar på bilar. De ska bara rulla!

Hoppas Ni haft en bra dag och på återseende imorgon!

Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Ah vill också ha sådana fina att välja på. Kanske får uppdatera mig på verktygen

Köpte förresten pallen på Åhléns idag, i vitt. Färgfegade

Majken sa...

kul bild.. nu är det bara att välja vilket munstycke man ska ta :-)

ha en fin kväll!
Kram

Helenas loggbok sa...

Vilket bra tips! Det är ju en hel vetenskap med alla tyllar och få till det snyggt. Jag ska prova nutella frosting någon dag framöver. Brukar aldrig få till mina frosting snyggt så det här sidan är guld för mig att läsa på!
Kram kram
Helena

homebylina sa...

Smarrigt och så fint det kan bli med olika spritsar! Det får jag prova på till nästa kalassväng :-) Hoppas det går bra med bilen idag! Kram Lina

alegni sa...

tack, jag ska spara länkarna!
filmen har vi sett på bio, och jag gillade den också.
kram
ingela

mina finaste. sa...

Oj, sådana vill jag också ha! Vad fint! Tack för Lucyhälsningen, det är så sorgligt att man bara vill gråta, men jag hoppas fortfarande. Kram, kram