söndag 4 december 2011

Finbesök...


I torsdags hade jag besök av den här godingen, min lille gudson, som för ett par veckor sedan fyllde 3 år!



Kärleksmums är gott och grimaser är kul...

 

Söta lillasyster E är inte still många sekunder och det är inte helt lätt att fånga henne på bild utan att korten blir suddiga...


Att busa i mammas knä, gillar vi!!

När jag tittar på bilderna på min gudson och hans söta lillasyster sen i torsdags då jag fick trevligt och uppmuntrande besök av dem och deras goa mamma K blir jag glad och får ett leende på läpparna. Jag bara älskar uppfinningen digitalkameran, hur bra är det inte att kunna bränna av 100 kort en eftermiddag och sen spara de som blir bra utan att tänka på att filmen i kameran tar slut och inte heller behöver man vänta på framkallningen. Även om jag kan sakna att sitta och titta i fotoalbum så ser jag mer på gamla foton nu förtiden när man har dem i datorn än förr då fotona antingen var insatta i album eller låg i någon byrålåda och samlade damm. Jag har ambitionen att göra ett fotoalbum varje år med bilder från de mest minnesvärda stunderna, men det har gått lite si och så med det sen vi flyttade till huset, men tanken finns och någon gång ska jag ta tag i det igen. Om inte annat hade det varit kul att göra ett album med bilder från husrenoveringen!

Nu blir det skinksmörgås och kvällens Beck-film!

Kramar Bella ♥

3 kommentarer:

Susanne sa...

Härliga bilder på dessa gulliga barn och visst är det perfekt med digitalbilder då man bara kan knäppa och sedan slänga de som blir dåliga. Jag är helt förälskad i min kamera, kan liksom inte sluta fota ;)
Hoppas du haft en mysig helg

Kramen

Helenas loggbok sa...

Vilka små mysiga godingar som kom på besök! Visst är det bra med digitalkamera?! I helgen diskuterade vi vad för tekniska prylar som kommit de senaste 20 åren och det är ju helt fantastiskt hur utvecklingen varit. Man undrar vad som kommer finns om 20 år framåt?
Hoppas att du får en bra vecka!
Kramar Helena

alegni sa...

ser att du haft riktigt finfrämmande!
du har rätt om fotona, jag tror inte folk skulle blogga på det sätt de (vi) för i dag om det inte vore för digitalfoton.
ha en fin ny vecka. här i landet har vi ledig dag i morgon då vi firar vår självständighet.
kram
ingela