fredag 19 december 2014

Julförberedelser...

 
Hemmet är julpyntat och metallgranen som är köpt på Indiska för ett par år sedan står på bordet även i år...
 
Minns inte om jag kände på samma sätt sista helgen innan jul även förra året, men vart tog december vägen i år? Tycker inte det är länge sedan vi tände det första adventsljuset och hela mysiga advent låg framför oss och nu är julafton bara några dagar bort. Tyvärr har det inte blivit så mycket adventsmys med glöggkvällar och annat som jag önskat, men hemmet är pyntat, julskinkan griljerad, nästan all julmat inhandlad, julbaket avklarat och i helgen ska det ska göras godis och alla klappar ska slås in så med det praktiska är vi banan. Nu ska vi bara hitta julstämningen också, spela julmusik och dricka glögg!
 
Önskar dig en trevlig 4:e advent!
 
Kramar Bella

6 kommentarer:

Nilla Q sa...

Skönt i alla fall att ha koll på det praktiska. hoppas julstämningen kommer. Lite snö skulle vara till hjälp för min del....

Kram Pernilla

Majken sa...

Låter som du har kontroll så du ska säkert se att julstämningen infinner sig trots vädret...
Vad mysigt det ser ut på bordet :-)
Här ska det städas pyntas o handlas mat så kan jag oxå pusta ut dsen... Dock helt utan julkänslan detta år..
Ha en fin lördag!
Kram

marie sa...

Bra smak med granen :) jag har en likadan från indiska som jag gillar massor!

Jag hörde också att ni hade det fint på jobbet igår. Viktor var så himla glad när han kom hem. Jag får smyga med npgon dag jag med och säga hej :)

Ha en skön helg!
KRAM

alegni sa...

Det låter som om ni ändå har det någorlunda under kontroll. Själv kör jag ungefär med likadant schema varje år för att undvika stress.
Jag är tillbaka på min gamla bloggadress nu.
Kram
alegni-Ingela

Kia sa...

Månaden försvann snabbt och snart har vi nytt år!

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Home2tiny sa...

Kikar in o önskar dig en riktigt God Jul. Stora julkramen Tina