onsdag 26 september 2012

Pojken med guldbyxorna...


Undrar vad en ergonom skulle säga om den här arbetsställningen...

 
På väg upp till Parc Güell i Barcelona gick vi förbi pojken med guldbyxorna som flitigt lät sig fotograferas med turister...

 
När jag såg killen på gatan kom jag inte helt osökt att tänka på den gamla serien "Pojken med guldbyxorna" från 70-talet där en liten pojke hittar ett par gamla byxor i ett förråd. Ur byxornas högerficka kunde han ta fram sedlar, först tiokronorssedlar och senare hundralappar. Minns ni den?
 
Varje årstid har sin charm och jag gillar hösten, men dessa råkalla regniga dagar är inga favoriter för mig, min kropp gillar det inte, det är bättre med minusgrader och torr luft när man lever med värk. Skönt att vi tagit upp båten nu när höstvindarna viner och regnet står som spön i backen, båter står utanför och väntar på tvätt och tömning inför vinterförvaringen och sommaren känns väldigt avlägsen nu och jag vet inte om det är bra eller dåligt att det redan är mindre än tre månader till julafton.
 
Förutom det vanliga på jobbet hade jag idag mitt årliga lönesamtal som sig bör resulterade i lite mer i lönekuvertet och det är ju alltid välkommet då jag tyvärr inte har några byxor med obegränsat med sedlar liggandes i mitt förråd :)
 
Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

VILLA RUT sa...

Barcelona är så fint! Var länge sedan jag var där nu, hoppas det blir i en nära framtid. O mer lön är alltid trevligt :) man måste ju hänga med i inflationen ;).

Anonym sa...

Vad roligt att samtalet gav utdelning, själv funkar det inte med jobb. Så var verkligen tacksam att du fortfarande fixar att arbeta. Sjukersättning är inte upplyftande. Det är riktigt deppigt ibland.

Majken sa...

Tänk om man haft sådana byxor :-)

Jag kan bara instämma.Klar kall luft utan blåst & regn är det som kroppen mår bra av på hösten...

Ha en finkväll!
Kram

Charlie sa ... sa...

Minns mycket väl den serien....en favorit!

Bra att ditt lönesamtal gick så bra. Grattis!

Kram

Helenas loggbok sa...

Vad kul att lönesamtalet gick bra. De är samtalen är ju alltid lite speciella. Ja, tänk om man hade sådana där byxor att ta på sig när man skulle ut och shoppa!

Eventuellt blir det Barcelona för vårt tjejgäng första helgen i december, eller London. Jag röstade på Barcelona!

Vi tog upp båten och tvättade den i slutet av augusti innan vi åkte hem till Luxemburg. Det tar alltid ganska lång tid att fixa i ordning den inför vintern. Skönt att ha det gjort när vi kommer hem på höstlovet eftersom vi måste stå utomhus och fixa det.

Ha det gott!
Kram
Helena

Kia sa...

Kommer inte ihåg så mycket från pojken med guldbyxorna mer än att han kunde ta upp pengar ur fickan.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

cecce sa...

Vem vill inte ha det? Osinat med pengar i byxorna hade inte varit dumt:-)

Usch ja! Känns som om vintern är på väg och jag är INTE redo. Inte än:-)

Kramar cecce

Nilla Q sa...

Mer pengar är alltid välkommet, grattis:)

Barcelona...dit vill jag åka!

Kram Pernilla