lördag 28 juni 2014

Barnvaktshelg..


I början på juni var vi barnvakter åt systrarna T, och jag blev så besviken när jag av misstag raderade alla kort jag tog...



lika ledsen som jag ett par dagar tidigare var över att de var borta, lika glad blev jag när jag hittade ett program på nätet som hjälpte mig att återskapa dem på minneskortet...




Kaffekapslarna har storasyster alltid gillat att leka och när det vara avklarat för den här gången gick systrarna all in på sina fina hårspännen...




Att använda sambon som häst var populärt...



Mina gamla dockor kommer alltid till användning när L och A är på besök...




Min gamla docksäng tog Mamma o Pappa med sig ner förra sommaren och jag tror alla barn som varit här lekt med den och glädjer...




Hoppa i sängen får man ju inte göra som barn även om det är hur kul som helst, men det finns ett undantag och det är sängen i vårt gästrum, den får alla barn hoppa i och jag behöver väl inte säga att det är ett välbesökt rum när vi har barnbesök här...



Mitt klädrum är inte lika välbesökt, men den här gången lekte vi affär där inne...


Storasyster stylade provdockan och lillasyster hade fullt upp med att spegla sig...



Det regnade och var inte alls något roligt väder på kvällen så fiskarna som brukar matas av barnen visade sig inte när L spanade ut genom fönstret...



Vem behöver dyra leksaker när man kan busa med tomma pappersrullar och skrämma sambon :)




Tjejerna var jätteduktiga och sov bra hela natten så pigga och utvilade ville de baka muffins morgonen efter...


Regnet hade slutat under natten, men det hindrar ju inte att man leker med sitt paraply...



Solen kikade fram och så även fiskarna, bra avslutning på två mysiga dagar...

Tack för att vi fick låna era goa tjejer!!

Kramar Bella 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina kort på fina tjejer! Det ser ut som om ni hade det riktigt mysigt :-) Kram Erica

Majken sa...

Vilken MYSIG & intensiv helg ni fick :-)
Kan tänka mig att alla barn trivs bra hos er.. Ni, du & sambon verkar vara så barnkära ❤

TUR att du fick tbx dina kort, det är ju så fina minnen :-)

Ha en fin kväll!
kram ❤

Anonym sa...

Underbara kort!! Tack! Själv får jag aldrig till det så bra som du lyckas på den korta tiden du träffar dem. Man förstår varför tjejerna längtar till er när man ser korten. Du är bäst! Puss och kram /T