torsdag 1 maj 2014

Välkommen sköna maj...


På min bucketlist står att åka till New York på våren och uppleva när körsbärsträden blommar i Central Park...


I år fick jag nöja mig med träden utanför stadens Plantagen-butik för ett par veckor sedan då de stod i full blom, vackra även där...

Välkomnar idag sköna maj och sommaren närmar sig med snabba steg. I delar av landet har många oväntat vaknat upp till snöyra och vinterlandskap vilket känns ganska avlägset måste jag säga då vi här på Västkusten haft en solig och fin dag även om temperaturen varit betydligt lägre än förra helgens goa sommarvärme.

Demonstrationer och deltagande i 1:a maj-tåg är inget för mig så min lediga dag har tillbringats hemma med städning och tvättning. Har precis som många andra (gissar jag) tagit tillvara på det fina vädret istället för att vara inne och sköta hushållssysslor senaste veckorna, men de försvinner ju tyvärr inte så idag var det ett nödvändigt ont att ta tag i dem och det är som alltid en skön känsla när hemmet är "skinande rent" och tvättkorgen näst intill tom. Snart blir det humorgalan på 4:an som avslutning på denna lediga torsdag som känts som en lördag.

Hoppas din dag varit bra!

Kramar Bella 

3 kommentarer:

Home2tiny sa...

Grattis till sambon, en härlig utmaning med nytt jobb. Fantastiskt väder här på västkusten, jag har varit ute hela dagen o njutit. Ha en fortsatt skön helg. Kramisar Tina

Majken sa...

Vad roligt att din sambo fått nytt jobb :-) GRATTIS till honom :-)
Vart ska han jobba nu?

Ja nu får man passapå att göra lite inomhus sysslor nu när det är lite kyligare ute...

ha en skön fredag!
Kram ❤

Maria - Wikers Liv sa...

Tack för fina ord om vårt hem! Fnissar lite åt din kommentar om "inte så där vitt som i ett reportage i en inredningstidning" eftersom vårt hem faktiskt är med i nummer 5 av Drömhem och trädgård, som finns ute nu ;)
Kram/maria