fredag 2 maj 2014

80-tals nostalgi...


 Ärmhållare, hårsnoddar i tyg, färgglada örhängen i plast och och första sminkväskan, lite av allt som hittades i gömmorna hemma hos föräldrarna idag...

Det blev en nostalgitripp tillbaka till 80-talet idag när jag på "order" av föräldrarna åkte hem för att börja rensa i mina gamla saker som fortfarande finns kvar i föräldrahemmet. Mamma och Pappa ska byta fönster och passar på att röja innan renoveringen drar igång och ville få bort en del av allt som jag och brorsan fortfarande har kvar hos dem och det var både det ena och det andra som hittades i gömmorna. Fann "snygga" kläder från det färgstarka 80-talet, bl a sådana där blanka korta adidasshorts som väl de flesta haft, mina var lila med cerise ränder och jag vet att jag älskade dem :) Frida, Starlet och OKEJ-tidningar fanns det gott om och det är mycket minnen som väcks till liv när man plockar i de gamla sakerna.

Fick rensat en hel del idag, men det får bli en vända till för att gå igenom resten, rätt kul ändå även om det är svårt att vara disciplinerad och slänga mer än vad man sparar.

Kramar Bella 

3 kommentarer:

Villa Ell sa...

Dom där hårbanden kom jag ihåg haha...
Guuu så snygg man var men vi kanske sitter sen och asgarvar åt 2014!!
Jag skall på 80s fest om ca en månad så jag måste hitta en snygg/ful/fräck outfit!

Ha en fin dag
Kram Sandra

Home2tiny sa...

Härliga 80-tal, he, he, färgglatt o mycket av allt. Starlet, Mitt livs novell o Okey, tidningar som var ett måste o som jag läste flitigt, fanns ju inga bloggar då.......Kramisar Tina

Anonym sa...

Just nu börjar en utställning på Mölndal museum om 80 talet . Skänk dit om de vill ha.