söndag 6 oktober 2013

Fem nyanser av grått...

1. Finstickad tröja med pärlbroderade band på axlarna ifrån HM, 299 kr. 2. Stickad storpolo ifrån Gina Tricot, 199 kr 3. Stickad top med spets på armarna ifrån Vila, 299 kr. 4. Tunnstickad tröja ifrån Gina Tricot, 199 kr 5. Kjol ifrån Gina Tricot, 99 kr 6. Klänning från Vila 400 kr...

När hösten kommer brukar i alla fall jag alltid upptäcka att garderoben behöver en uppdatering och surfar man runt i blogglandia är det inte svårt att hitta tips på snygga plagg som väcker ha-begär, många är dock betydligt dyrare än alternativen ifrån de billigare kedjorna. Så jag har samlat ihop några favoriter. Storpolon ifrån Gina provade jag i svart och den var förvånansvärt snygg för att vara stickat till det priset, ett riktigt fynd liksom den tunnstickade tröjan även den ifrån Gina som jag har i flera färger och använder flitigt. Tröjan Ifrån Vila är finare än på bilden o blir snyggare på än på galgen.

Sitter i skrivande stund på bussen ner till Göteborg för att gå på kurs, vädret är allt annat än mysigt och med tanke på hur blåsigt o råkallt de brukar vara o Götet tror jag det blir till att leta upp en spårvagn istället för en promenad till hotellet där utbildningen hålls.

Hoppas du får en bra start på veckan!

Kramar Bella 

6 kommentarer:

Home2tiny sa...

Är också sugen på att shoppa lite gråa kläder, snyggt nu till höst o vinter. Polotröjan från Gina har jag kikat på o måste in för att prova den, ser sååå skön ut. Ha en bra dag i Götet. Kramisar Tina

Snäckskalsdalen. sa...

Flott med grått, jag önskar att jag kunde ha det, men t.o.m. jag själv ser att jag försvinner helt och hållet, men på andra är det vrålsnyggt!
Agneta kram

Anonym sa...

Jag gillar den mörkare grå färgen och leta fram några gamla och hitta några ny att komplettera med . Snyggt till vinrött. Hösten i år mycket mörka färger. Du har verkligen hitta fin plagg. Ha det gott i Gbg . Vad roligt att du har jobb och kan utvecklas. Själv ser jag fram emot vattengymnastiken i eftermiddag i varm bassäng ,det är som medicin för kroppen. / Eva

Postadress Torslanda sa...

Grått är flott - och så skönt att plocka fram det stickade igen. Hoppas dagen i Gbg varit bra.

Majken sa...

Ja nu har man faktiskt börjat bli lite sugen på höstkläder.. Men det är inte så länge som de lite varmare/höstlika kläderna har behövts.. Har & är en härlig höst.. Fast inte idag då... Men imorgon är en annan dag ;-)

Hoppas du har en bra Göteborgsvistelse :-)
Kram

Nazima sa...

Grått är verkligen Görsnyggt så här på hösten, och vilka schyssta plagg du hittat! Hoppas du haft en bra dag i fina götet!
Kramar!