lördag 3 augusti 2013

Semestertradition och mera allsång...


I onsdags var det dags för det som blivit en tradition varje sommar, min vän A och jag träffas en dag under semestern i Fjällbacka och börjar med en lunch på Bryggan...


Vi hade sån tur med vädret som blev bättre än vad prognosen sagt...

 
Fullt med båtar i gästhamnen...


och mycket folk i rörelse vid ingången till Kungsklyftan och i resten av samhället...

 
Butiksspan är "obligatorsikt", den här affären ligger nästan granne med Bryggan...


och går man upp för backen vid Stora Hotellet...
 
'

kommer man till Tång som är en butik ni absolut inte får missa när ni besöker Fjällbacka, mycket fint, både kläder och inredning..
 
Varje onsdag i juli har det varit allsång med kända artister på Sportshopen i Grebbestad och i onsdags var det dags för årets sista så vi avslutade vår dag där och först upp på scen av gästartisterna var Marie Lindberg som var med i melodifestivalen 2007 med Trying to recall. Sambon och jag träffades hösten 2006 så 2007 års melodifestival var den första han "tvingades" se tillsammans med mig och just Trying to recall och Sonja Aldéns bidrag det året, För att du finns, har blivit "våra" låtar så det var lite speciellt att höra den igen...



Talang på TV 4 2011 tror jag inte jag såg ett enda program av, i alla fall har jag helt missat duktiga Rasmus Eriksson som kom tvåa. Nu släpper han sin första skiva med egna låtar, grymt duktig...

Den här gången var det lokala kändisar och Jessica Marberger som är uppvuxen i Grebbestad var en av dem...
 
Lokala dansare som tävlar internationellt uppträdde...

 
Innan Jessica Andersson klev upp på scenen lagom tills solen kikade fram på kvällshimlen...

Innan solen kom var det riktigt kyligt och koppen med varm choklad som sambon kom bort till mig med värmde gott innan det blev allsång till Idas sommarvisa...
 
Avslutningen stod Jessica för med gamla vinnarlåten Give me your love tillsammans med resten av kvällens artister...

Första semestervecka är redan slut, tiden går för fort när man är ledig så bäst att ta tillvara på dagarna så gott det går. I onsdags träffade jag goda vännen A och turistade på hemmaplan, mysigt att varje år äta lunch på Bryggan i Fjällbacka och sen gå o kika i butikerna och i år avslutade vi med allsång. Det må vara tantvarning på det, men så bra som det var hoppas jag det kommer anordnas även nästa år för då kommer i alla fall vi tillbaka. För 70 kr fick man två timmars rakt igenom proffsig underhållning tillsammans med allsångsledaren Örjan som de flesta häromkring känner till då han varit trubadur och danslärare i många år. 

Det är lite varannan dag som gäller för mig i sommar, utflykt en dag och vila hemma nästa för att orka med och det känns helt okej!

Stort tack A för i onsdags, hoppas du får en bra start på jobbet på måndag!! Själv tänker jag semestra i tre veckor till och idag är sambon ledig så nu åker vi till båten :)

Kramar Bella 


2 kommentarer:

Majken sa...

Vilken mysig dag du fick tsm med din vän :-)
Det är härligt med sådana vänskapsdagar :-)

Tycker det är ett käckt koncept som sportshopen bjuder på :-)

Hoppas du & sambon får fina veckor :-)
Kram

Carolines hemligheter sa...

Vad skönt med semester och att du har hittat en strategi som funkar för dig så att du får både vila och roliga aktiviteter ♥

Stor kram och njut på!!!